سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام رحیمی صادق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که امامت مغز، شرط و معنای توحید است، گفت: باید امسال را سال امامت پژوهی و ولایت پژوهی قرار بدهیم زیرا موضوع مباهله حقاً و انصافاً در میان ما طلبه ها هم مظلوم واقع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، ظهر امروز در همایش تبیینی مباهله که در محل مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، با بیان این که مباهله صحنه پیروزی پیامبر اسلام(ص) در جنگ نرم بود، گفت: متاسفانه همه ما در تبیین و ترویج واقعه مباهله کوتاهی کرده‌ایم و ان‌شاءالله این همایش آغازی برای انجام وظیفه و رفع مظلومیت از این حادثه بسیار ارزشمند دینی باشد.

وی با تقدیر از فعالیت های بنیاد بین‌المللی غدیر در برگزاری همایش تبیینی مباهله، اظهار داشت: بنیاد بین‌المللی غدیر زحمات زیادی برای تبیین و ترویج معارف رویداد بزرگ مباهله نموده است و ان‌شاءالله درسال های آتی شرایط بهتری برای گسترش برگزاری همایش های واقعه مباهله در سراسر کشور فراهم گردد.

مدیر حوزه علمیه تهران تصریح کرد: ضرورت دارد در خصوص پاسخگویی به شبهات غدیر، ولایت و مباهله به طور جدی و مستمر فعالیت شود. لذا از همه طلاب و اساتید محترم درخواست می کنم، نسبت به این موضوع مطالعات و پژوهش های بیشتری اختصاص دهند.

وی با بیان این که امامت مغز، شرط و معنای توحید است، گفت: باید امسال را سال امامت پژوهی و ولایت پژوهی قرار بدهیم زیرا موضوع مباهله حقاً و انصافاً در میان ما طلبه ها هم مظلوم واقع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان با بیان این که همه طلاب باید آمادگی لازم برای پاسخگویی به شبهات را پیدا کنند، گفت: عمده شبهات متوجه امامت و ولایت اهل بیت(علیهم السلام) است. ان شاءالله در صدد هستیم تا دوره های مهارتی پاسخگویی به شبهات را ویژه طلاب و مبلغین حوزه علمیه تهران برگزار ‌کنیم و از محضر اساتید برجسته همچون آیت‌الله حسینی قزوینی نیز بهره خواهیم جست. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha