پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه غدیر استمرار و متمم رسالت است، گفت: غدیر همان راه انبیا و رسالت در شکل و عنوان دیگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، بعد از ظهر امروز در دیدار با مبلغان غدیر، اظهار کرد: واقعیت آن است که بر چهره غدیر غبار مظلومیتی نشسته و جریان غدیر هم مانند خود علی (ع) در بین شیعیان مظلوم است، اما چند سالی است که غبارزدایی شروع و حرکت‌هایی در این راستا انجام شده است.

وی با بیان اینکه ما باید غدیر را محور همه شادی‌ها و نشاط‌های خود مطرح کنیم، تصریح کرد: اگر غدیر درست مطرح شده و ولایت به‌عنوان عصاره اسلام در جامعه به‌خوبی جا بیفتد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم غدیر را از مساجد به کف خیابان بیاوریم، اضافه کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که حتی افرادی که با مسجد ارتباط ندارند هم با غدیر ارتباط بگیرند که این امر از طریق حرکت کاروان شادی و نشاط غدیر امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه غدیر حادثه مقطعی نیست بلکه یک جریان است، ادامه داد: غدیر یک روز نیست بلکه یک روزگار است و همان‌طور که جریان رسالت انبیا داریم، امامت هم جریان ممتد در تاریخ است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه غدیر نماد استمرار رسالت بوده و متمم رسالت است، خاطرنشان کرد: رسول اکرم (ص) کار را آغاز می‌کند و امام دنبال می‌کند، تعبیر قرآن هم این است که غدیر دین را کامل کرده و متمم و مکمل دین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه غدیر همان راه انبیا و رسالت در شکل و عنوان دیگر است، اضافه کرد: پیامبر ما هم رسول و هم امام بود، رسالت او به پایان رسید اما امامت او ادامه دارد و در امامت امامان متجلی شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید همه ما علی باور و علی یاور باشیم، اظهار کرد: علی باوری هزینه‌ای ندارد و یا هزینه کمی دارد، اما علی یاوری هزینه می‌خواهد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: رزمندگان بزرگ ما و مدافعان حریم و حرم و انقلاب علی باورهایی بودند که در صحنه علی یاور شدند، ازاین‌رو باید تلاش کنیم نسل جدید ما علی باور بوده و در مرحله دوم علی یاور باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha