جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری

حوزه/ نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به القای ناامیدی به مردم به مبلغان گفت: به مردم اعتماد دهید که با این شرایط گذرا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری عصر امروزدر اولین همایش تبلیغی میثم تمار که به همت موسسه امیربیان در موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: مشکلات مردم جدی است و این مساله در دو جا خود را نشان دهد؛ اول اینکه مشکلات را بر دوش روحانیت می اندازند.

وی افزود: در این فضا روحانیون باید خود را برای پاسخ دادن به مردم در این خصوص آماده کنیم؛ امروز فعالیت تبلیغی مشکلات بیشتری دارد زیرا فضای پیش روی  مشخص نیست و هدف گذاری بسیار سخت است، زیرا مبلغانی که خود در سطح پایین و کم درآمد جامعه هستند و دشمن نیز این قشر را مایه همه مشکلات معرفی می کند کار سختی برای اغنا مردم دارند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سوال از رئیس جمهوری تلاش داشتیم تا همه ملاحظات را رعایت کنیم تا نظام ضربه نخوریم؛ برخی پیش از سوال به ما می گفتند که هیچ حرفی نزنیم و بگوییم که ما پشت سر شما هستیم ولی سعی شد که بدون ضربه زدن به دولت و نظام سوالات مردم را مطرح کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری یادآورشد: امروزه سوال عمده این است که چرا رهبری هیچ کاری در این شرایط انجام نمی دهند؛ برخی این گونه پاسخ می دهند که دست رهبری بسته است؛ برخی به دنبال این هستند که ما چنین جوابی به مردم بدهیم و بعد بگویند که خاصیت ولایت فقیهی که کاری از آن بر نمی آید چرا باید وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: اگر نظر رهبری از سوی مسئولان تامین می شد، هیچگاه چنین وضعیتی ایجاد نمی شد ولی باز هم این بحث مطرح می شود که چرا رهبر انقلاب در این وضعیت ورود نمی کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هیچ مسئولی در ادوار مختلف وجود ندارد که بتواند توپ را به زمین رهبری بیاندازد؛ زیرا نقطه ضعفی وجود نداشت ولی وقتی به فعالیت خود آنها نگاه می کنیم سراسر نقص و ضعف است؛ در اثر  بی عرضگی برخی از مسئولین این فقرو فلاکت ایجاد شده است ولی متاسفانه علیه رهبری شعار می دهند؛ اگر امروز انقلاب سرپا است به برکت جهاد رهبری است.

وی گفت: بیشترین مشکل ما در حوزه اقتصادی از داخل کشور است نه دشمن؛ رهبری در دوره مرحوم هاشمی فرمودند، اقتصاد بدون نفت را برنامه ریزی کنیم و برنامه این اقتصاد را بیاورید ولی متاسفانه خبری نشد؛ در این 23 سال اگر 23 درصد از وابستگی ما به نفت کم می شد امروزه تنها 8 درصد به نفت وابستگی داشتیم؛ برخی سالها 60 درصد کسری بودجه داریم؛ با یک زلزله چند ریشتری احتمال جلوگیری از صدور نفت این همه مشکل ایجاد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری اظهارکرد: ساعت کار رهبری از دو ساعت پیش از طلوع آفتاب است و حتی در یک دیدار با مرحوم هاشمی گفتند که گاهی در هنگام ظهر خواب عمیقی مرا فرا می گیرد، ولی دلم نمی آید بخوابم و به کار ادامه می دهم.

وی تصریح کرد: هزینه های بسیاری در منطقه انجام شد، ولی امروز ترکیه درحال استفاده از فضای اقتصادی عراق و کشورهای اطراف است؛ متاسفانه از فرصت های اقتصادی بسیاری به خصوص در ماجرای روسیه و تحریم های آن و همچنین شرایط کشورهای همسایه برای توسعه روابط اقتصادی استفاده نکردیم؛اگر این ارتباط ها تقویت شود هیچ کسی نمی تواند جلوی ورود ارز به کشور را بگیرد و ما را به بن بست بکشاند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری تصریح کرد: از زمان مرحوم هاشمی دولت دوشنبه ها خدمت رهبری می رسند ولی رهبری بیان کردند که اگر دوشنبه ها برای این دولت کافی نیست بنده در بین هفته نیز در خدمت شما هستم تا مشکلات حل شود؛ ایشان حتی سران قوا را به خط کردند که از دولت حمایت شود و مشکلات مردم حل شود ولی متاسفانه چقدر از این فرصت استفاده شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته دیگر آن است که اعتماد مردم به قدرت نظام ما نباید از بین برود؛ باید گذشته و حال برای مردم تشریح شود؛ کارهای بسیارعظیمی در کشور انجام شده و همه دنیا از این پیشرفت ها متحیر هستند ولی به دلیل انسان های سست عنصر نتوانستیم در حق مردم خدماتی که باید ارایه دهیم به همین خاطر باید قدردان نظام باشیم.

وی گفت: باید به مردم این اعتماد را بدهیم که این شرایط گذرا است و قطعا این مقطع قابل عبور است زیرا منابعی در این کشور وجود دارد که مشکلات را حل خواهد کرد؛ آمریکا قطعا در این جنگ شکست خواهند خورد؛ با محاسبات دقیق به شما می گویم که آمریکا نمی تواند تحریم نفتی ما را اعمال کنند ولی نمی توانند؛ آنها می خواستند تا مردادماه اعتمادسازی تحریم را انجام دهد ولی متوقف نشد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری یادآورشد: ترامپ به رئیس جمهور چین گفت که این اتوبوس دو ردیف دارد که یک ردیف ایران و یک دریف آمریکاست، ولی ردیف دیگری وجود ندارد، با این وجود هیچ کسی از او حمایت نکرد؛ با تحریم نفت ارز ما قطع نمی شود و این مسایل، گذرا و حاصل فضای روانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha