پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
در جشنواره غدیر شاعران زبان به مدح امیر المؤمنین(ع) گشودند

حوزه/ در راستای فعالیت های جشنواره بین المللی غدیر، جشنواره شعر با مشارکت شاعران برجسته از عتبات مقدس در حضور تولیت آستان مقدس علوی، نمایندگان عتبات مقدس و مراجع دینی، طلاب و اساتید حوزه، دانشگاهیان و فرهنگیان و زائرین برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در راستای فعالیت های مستمری که به مناسبت جشنواره بین المللی غدیر در جوار حرم امیرالمؤمنین(ع) برگزار می شود، جشنواره شعر با مشارکت شاعران برجسته از عتبات مقدس در حضور تولیت آستان مقدس علوی، نمایندگان عتبات مقدس و مراجع دینی، طلاب و اساتید حوزه، دانشگاهیان و فرهنگیان و زائرین برگزار شد.

جشنواره شعر با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد.

سپس شاعران یکی پس از دیگری شعر خود را خواندند که به نوبت از جاسم الکلابی از مسجد کوفه، حیدر رزاق شمران الکعبی از آستان مقدس علوی، ریاض عبد الغنی از آستان مقدس کاظمین، شاکر القزوینی از آستان علوی، علی الصفار و نجاح العرسان از آستان مقدس حسینی و عباسی بود.

در مرحله بعد شاعران به زبان محلی شعر خواندند و بعد آن گروه تواشیح آستان علوی و گروه اصحاب کساء از دار القرآن الکریم آستان علوی هر کدام سرود ها و تواشیحی در ولایت حضرت امیر المؤمنین(ع) و روز عید غدیر خواندند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha