پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست اخلاقی مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «راهکارهای عملی سوره نور» در مدرسه علمیه فاطمة الزهراء(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم اختریان در نشست اخلاقی با موضوع «راهکارهای عملی سوره نور»، در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان، گفت: شیطان همیشه در کمین ماست و دائم انسان را  امر به فحشاء و منکر می کند، بر مومنین واجب است که از گام های شیطان تبعیت نکنند و دنباله رو او نباشند، اگر رحمت خداوند به مؤمنین نبود هر لحظه امکان داشت مؤمن در دام شیطان گرفتار شود. ولی رحمت خداوند است که  موجب تزکیه مؤمنین می شود.

وی با اشاره به عبارت «مَنْ یشاء» افزود: بنا به فرموده معصومین عبارت «مَنْ یشاء» در قرآن چیزی جز «امرٌبَینَ الاَمرَیْن» نیست، انسان باید بداند خداوند چه راهکارهایی ارائه داده است آنها را اطاعت کند و بر طبق دستور الهی عمل کند تا مشمول خیر کثیر الهی شود، وقتی انسان خودش برطبق بایدها و نباید های الهی عمل کرد، شامل هدایت الهی می شود.

استاد حوزه خواهران ادامه داد: از نکات تربیتی و کلیدی این سوره این است که به انسان  دستور می دهد بی اذن و اجازه دیگران وارد حریم خصوصی آنها نشویم، وقتی این نکته تربیتی را از همان کودکی به فرزندانمان بیاموزیم، در بزرگسالی این نکته یکی از عادات انسان می شود و مانع  بروز خیلی از مشکلات می گردد.

اختریان به یکی دیگر از نکات اخلاقی این سوره اشاره نمود و گفت: اگر می خواهید به خانه ای بروید تا زمانی که صاحب آن خانه اذن دخول نداده است داخل نشوید، اگر هم صاحب خانه اجازه ندادند ناراحت نشوید و سریع برگردید، زیرا این به نفع خود شماست.

وی در پایان متذکر شد: این سبک زندگی در جامعه ما اگر نهادینه شود خیلی از کدورت ها و مشکلات بین خویشاوندان برطرف می گردد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha