شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

حوزه/ سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: در سال ۹۶ بیش از ۸ هزار ۳۳۵ نفر در استان کردستان در طرح کشوری تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده اند.

جمشید محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کرستان، اظهار کرد: یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری در بحث امور قرآنی مسئله حفظ آن در جامعه و نهادینه شدن آن در مجامع دینی و مذهبی است.

سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: در طرح تربیت حافظان قرآن کریم که در سال 91 از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه استان کشور تدوین شده است، طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در حال اجراست که بر اساس آخرین آمار به دست آمده بیش از یک و نیم میلیون نفر در کشور یک تا 30 جزء از قرآن کریم را فرا گرفته اند.

محمدی ادامه داد: خوشبختانه حضور حافظان قرآن کریم در کردستان نسبت به دیگر استانهای کشور بسیار چشمگیر بوده که بر اساس آخرین آمار در سال گذشته، بیش از 8 هزار 335 نفر در این طرح عظیم قرآنی شرکت کرده اند.

سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کردستان به تعداد شرکت کنندگان این استان در این طرح در سالجاری اشاره کرد و بیان داشت: امسال سهیمه ما برای شرکت در این طرح نسبت سال 96 رشد چشمگیری داشته است و بیش از 12 هزار نفر در سه بخش علوم قرآنی شرکت خواهند کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: این سه طرح شامل حفظ سور منتخب، حفظ حضوری و حفظ مجازی می باشد كه نزدیک به یکصد و پنجاه مربی امور قرآنی در این طرح با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان همکاری خواهند داشت.

محمدی با اشاره به اینکه امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه معتبرین مرکز برگزار مسابقات و آزمون های قرآن کریم در کشور و حتی جهان است، تاکید کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان برای ارتقا طرح تربیت ملی حافظان قرآن کریم آماده همکاری با موسسات قرآنی در استان می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha