پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اردوهای جهادی طلاب و روحانیان استان در طول سال تداوم دارد، گفت: در حال حاضر ۱۶ گروه جهادی در حوزه علمیه استان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، بعد از ظهر امروز در نشستی با شماری از مسئولان استانی، با اشاره به فعالیت‌های طلاب و روحانیان استان در اردوهای جهادی، اظهار کرد: هم‌اکنون 16 گروه جهادی طلاب و روحانیان در مدارس علمیه استان مستقر هستند که در طول سال فعالیت‌های جهادی عمرانی، تبلیغی و فرهنگی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بعضی از مدارس علمیه ما سه گروه جهادی دارند، به موفقیت‌های گروه‌های جهادی طلاب استان پرداخت و ادامه داد: گروه جهادی مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان پارسال در بین گروه‌های جهادی از سوی آستان قدس حائز رتبه اول شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه فعالیت گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان خراسان شمالی تنها به عید نوروز و تعطیلات تابستانی خلاصه نمی‌شود، اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم هر فصل حداقل یک اردوی جهادی برگزار کنیم و منحصر در تابستان و عید نباشیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به برخی از فعالیت‌های طلاب و روحانیان استان در اردوهای جهادی، گفت: طلاب جهادگر استان در روستای رامخ بخش بام و صفی‌آباد منزل مددجوی کمیته را از صفر تا صد ساخته و تحویل دادند.

وی با بیان اینکه همچنین مسجد روستای چوپلی تپه هم از صفر تا صد از سوی طلاب جهادی ساخته شد، ادامه داد: عملیات عمرانی مدرسه‌ای در روستای خرق فاروج، عمران مسجد روستای حسن‌آباد شیروان و ... برخی دیگر از فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان استان محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در روستای چوپلی تپه که محور فعالیت‌های جهادی طلاب بود، افزون بر این روستا در 15 روستای اطراف آن فعالیت‌هایی ازجمله تأمین پوشاک در نوروز و تأمین اقلام غذایی با مشارکت خیران از سوی گروه‌های جهادی طلاب استان انجام شد.

وی با اشاره به پیگیری مباحث تبلیغی در قالب اردوهای جهادی، اظهار کرد: برگزاری جنگ‌های شادی در ایام غدیر و مراسم جشن در مناطق مختلف از دیگر فعالیت‌هایی بود که از سوی طلاب جهادگر استان صورت گرفت.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در پایان افزود: طلاب حوزه علمیه استان جوان و پویا هستند، ازاین‌رو در سطح استان گروه‌های جهادی طلبگی خودجوشی داریم که با علاقه زیاد مشغول فعالیت‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و تبلیغی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha