جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش جهاد دائمی

حوزه/ همایش «جهاد دائمی به سبک ولی» با هدف نکوداشت پنجاهمین سالگرد حضور جهادی رهبر معظم انقلاب در کمک رسانی به مردم زلزله زده گناباد، کاخک و فردوس، در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همایش «جهاد دائمی به سبک ولی» با حضور مسئولین گروه های جهادی تبلیغی حوزه های علمیه و با هدف نکوداشت پنجاهمین سالگرد حضور جهادی رهبری در عرصه کمک رسانی به مردم زلزله زده گناباد، کاخک و فردوس در سال ۱۳۴۷ به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان، در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد.

در این همایش مهرداد، نویسنده و پژوهشگر ضمن تبیین بخش هایی از سیره جهادی مقام معظم رهبری در حادثه زلزله فردوس در سال 1347 به قدرت برنامه ریزی بسیار دقیق و شیوه های مدیریتی مدبرانه مقام معظم رهبری اشاره و ابراز کرد: خداوند می داند که رسالت خود را در وجود چه کسانی قرار بدهد و مدیریت و تدبر مقام معظم رهبری در این واقعه بی نظیر بود.

وی با بیان این که ایشان در آن واقعه از میان داوطلبین کمک رسانی، یارگیری کرده و سراغ کسانی رفتند که تحت چتر محبت و مدیریت شیخ مجتبی قزوینی و آیت الله قزوینی از سال های قبل در خدمت ایشان حضور داشته اند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب آنجا دوستانی در فردوس داشتند و بلافاصله سراغ اینان را می گیرد و تشکیلات عریض و طویلی را در آنجا راه می اندازند.

مهرداد با بیان این که روز دوم پس از حضور حضرت آقا آشپزخانه ای برپا شده و غذای گرم به مردم می دهند، خاطر نشان کرد: حتی ثروتمندان فردوس نیز به سبب زلزله نادار شده بودند و شاهدان عینی می گویند مقام معظم رهبری اصرار داشتند و ایشان شخصا اقدام به کمک رسانی می کنند. برخی شاهدان  اهل فردوسی می گویند که حضرت آقا لقمه به دهان ما گذاشته است.

این نویسنده و پژوهشگر با بیان این که خیز انقلابی در زمینه شکل گیری انقلاب اسلامی در فردوس و همچنین یارگیری نیروهای انقلابی مدیون حرکت مقام معظم رهبری است، گفت: عملا تدابیر حضرت آقا از نظر مدیریت در آنجا تحول ایجاد کرد.

وی با بیان این که آن زمان کسی باور نمی کرد طلبه جوان با دشواری های موجود بتواند مدیریت قوی را انجام دهد، تصریح کرد: به طور مثال برای اولین بار حضرت آقا آمار برداری کردند آنطور که آخر هفته اول مشخص بود در فردوس چند خانه خراب شده است.

نویسنده کتاب فردوس که در دست چاپ است، تاکید کرد: مدیریت بی نظیر و مثال زدنی مقام معظم رهبری در آن واقعه و به خصوص در عرصه خدمت رسانی باید برای جهادگران به عنوان یک نمونه مطرح باشد.

همچنین در ادامه کلیپی از فعالیت های جهادی مقام معظم رهبری در اردوی جهادی سال 1347 در فردوس پخش و در پایان برنامه نیز از حجت الاسلام فاطمی نسب، امام جمعه سرپل ذهاب به سبب خدمت شایسته به مردم زلزله زده و از سرکارخانم عظیمی به عنوان نماینده گروه جهادی نرجس، حجت الاسلام اکبری نماینده گروه جهادی روستای آبگرم دهستان پساکوه، حجت الاسلام حسن مرادی نماینده گروه های جهادی کشور و حجت الاسلام پورنجف، نماینده گروه های جهادی استان خراسان تقدیر شد.  

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha