سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
طلاب حافظ قرآن

حوزه/اختتامیه دومین دوره تجمیع طلاب پایه اول ویژه مدارس حافظین در آستان مقدس امامزاده جمال الدین(ع) شهر قم با حضور معاون تهذیب حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، عصر امروز اختتامیه دومین دوره تجمیع طلاب پایه اول ویژه مدارس حافظین در آستان مقدس امامزاده جمال الدین(ع) شهر قم با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه برگزار شد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه بیان داشت:نعمت های فراوانی در اختیار ما است، اما معلوم نیست ما بتوانیم تا آخر عمر از این نعمت ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: نعمت حفظ قرآن دست مایه بزرگی است، حضور در جبهه حق علیه باطل یک نعمت بزرگ الهی است که خیلی از جوانان در این راه نبوده و شاید در راه های خلاف حق باشند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه بیان داشت: مدیران مدارس علمیه فرماندهان گردان و طلاب به مثابه نیروهای گردان هستند، شما هم اکنون در جبهه جنگ قرار دارید و این مساله را بدانید که همیشه نیروهای خبره در صف اول قرار دارند.

وی افزود: طلابی که در حفظ رشته قرآن ظاهر می شوند و در مدارس علمیه قرآنی تحصیل می کنند همچون بچه های اطلاعات و عملیات در زمان جنگ که از بهترین نیروها بودند هستند.

حجت الاسلام والمسمین ملکی توصیه کرد: همه روزه از خدای تعالی بخواهید که همراه قرآن باشید، البته این احتمال وجود دارد که عده از شما از این مسیر خارج شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه قرآن آموز باید در محضر قرآن با ادب باشد، افزود: اگر کسی در محضر قرآن ادب را رعایت نکند و قدر قرآن را نداند از مسیر قرآن خارج می شوند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: نباید حفظ قرآن که زیباترین لحن ها است، برای ما خسته کننده باشد، اگر قرآن را جدی نگیریم به این مساله مبتلا می شویم.

وی ادامه داد: در این راه مراقب باشیم و از خدا بخواهیم که موفق عمل کنیم و مدیران مدارس علمیه قرآنی باید طوری طلاب را تربیت کنند که زندگی شان با کلام وحی گره بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: راه طلبگی نیاز به مراقبت دارد و حس سربازی در راه امام زمان(عج) در قلوب سبب تجدید پیمان ما طلاب با امام عصر(عج) و خدای تعالی می شود.

وی در پایان گفت: من در مکان های متفاوت همچون دانشگاه و بازار حضور داشتم اما هیچ نعمتی همچون نعمت سربازی امام عصر(عج) و تقرب به درگاه الهی نیست.

بر پایه این گزارش: طلاب مدارس علمیه قرآنی پایه یکم استان های تهران، کرمانشاه، همدان، لرستان، اردبیل، آذربایجان، بوشهر، کردستان در این دوره حضور داشتند.

گفتنی است: در این مراسم از فعالیت قرآنی چهار ساله حجت الاسلام منصوری سپهر مدیر مدرسه علمیه قرآنی امام حسین(ع) همدان تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha