جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش جهاد دائمی

حوزه/ نماینده گروه های جهادی شرکت کننده در همایش «جهاد دائمی به سبک ولی» گفت: امروز حدود ۵۸۰ تشکل شکل گرفته است و گروه های تبلیغی می توانند در زمینه منبر سنتی، حضور در فضاهای عمومی و فعالیت های جهادی، آبادانی، حضور در ورزشگاه ها و یا سایر روش های تبلیغی نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام زمانی در همایش «جهاد دائمی به سبک ولی»، در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با بیان این که سبک زندگی که 40 سال پیش امام(ره) در تعامل با مردم بنیانگذاری کرده، امروز چراغ راه برای کسانی است که بنا دارند زندگی جهادی داشته باشند، گفت: اگر معنا و مفهوم ولایت فقیه را بفهمید، آنگاه باید با چشمان باز و بصیرتی درخور این راه را پیمود و جهاد دائمی را نیز از کلام مقام معظم رهبری درک کرد.

وی با بیان این که در کتاب 250 ساله چنین نوشته شده که جهاد به معنای شناخت دشمن است، تصریح کرد: همه امید حضرت آقا به جوشش شماست و شما هستید که حرکت ایجاد می کنید و با رویکرد جهادی بر اساس بیان مقام معظم رهبری می بایست آبادانی ایجاد کنید؛ همچنین در این مسیر باید مجموعه جهادگران فرهنگی تبلیغی را پیدا کرده و بر این اساس ظرفیت ها را بشناسید.

نماینده گروه های جهادی شرکت کننده در همایش «جهاد دائمی به سبک ولی» با بیان این که مجموعه مستقل جهادی با حضور سربازان این عرصه به نام تشکل تبلیغی گروهی طلاب شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: بایسته های گروه های تبلیغی باید مورد تبیین قرار بگیرند و ظرفیت ها به درستی شناخته شود چراکه این خادمان بی منت بدون چشم داشت در حال انتقال فرهنگ و اسلام ناب محمدی هستند.

حجت الاسلام زمانی با طرح این سوال که چرا باید تشکل های تبلیغی تشکیل شود، عنوان کرد: باید مسائل و مشکلات تبلیغی گروهی چه در حوزه محتوا و چه اجرا شناخته شده و همگان به عنوان مبلغین گروهی نیاز به آموزش دارید؛ امروز همه شما باید در مقابل جبهه تمام عیار دشمن بایستید و جبهه تبلیغی برای مقابله و ایستادگی در برابر حرکت خصمانه دشمنان تشکیل دهید.

وی با بیان این که باید وارد جبهه سازی فرهنگی در عرصه تبلیغ شد، ابراز کرد: امروز حدود 580 تشکل شکل گرفته است که گروه های تبلیغی می توانند در زمینه منبر سنتی، حضور در فضاهای عمومی و فعالیت های جهادی، آبادانی، حضور در ورزشگاه ها و یا سایر روش های تبلیغی با توجه به احساس نیاز منطقه نقش آفرینی کنند.

نماینده گروه های جهادی شرکت کننده در همایش «جهاد دائمی به سبک ولی» با اشاره به تعامل مستمر گروه های جهادی با مراکز در راستای اثبات ضرورت و موقعیت تبلیغ گروهی اظهار کرد: تلاش ها متمرکز بر این است که از ظرفیت های موجود در راستای آموزش گروه ها و مجموعه ها استفاده شود؛ همچنین یکی از کارهای بسیار مهمی در هر نهاد ایجاد بستر گروه های تبلیغی است.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به راهبری محتوایی و عملیاتی تبلیغ در عرصه جامعه اسلامی ابراز کرد: رسالت اصلی مبلغین در حوزه محتوا و جریان سازی این است که در میان مردم حضور یافته و ارتباط میان امام امت و جامعه را تعمیق ببخشند؛ هیچ کس بهتر از گروه های تبلیغی نمی تواند در میان مردم حضور پیدا کند.

وی با بیان این که امروز در جنگ اقتصادی هستیم که گروه ها و تشکل های تبلیغی باید در این زمینه رسالت خود را بشناسند، بیان کرد: باید دید حوزه علمیه و نهادهای علمی در راهبری تفکرات امت چه نقشی دارند و به تبع آن به جریان سازی در عرصه تبلیغ پرداخته و بتوانند با حضور در عرصه اجتماعی در هدایت امت اثرگذار باشند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha