چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
استاندار

حوزه/ استاندار لرستان با اشاره به اینکه ارزش های مشترک برای همه بشریت با هر مذهبی در عاشورا نهفته است، تصریح کرد: جهان شمولی و فرادینی بودن واقعه عاشورا موجب شده تا مکتب سرخ حسینی در قلب آزادگان جهان برای همیشه تاریخ بدرخشد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، سید موسی خادمی، پنج شنبه شب در آئین اختتامیه شانزدهمین اجلاس بین المللیی پیرغلامان و ذاکران اهل بیت(ع) در محوطه باغ گلستان قلعه فلک الافلاک خرم آباد با اشاره به اینکه عاشورا ریشه در قرآن دارد و به مثابه قرآن کریم است، گفت: عاشورا دریای عمیقی از مفاهیم والای عرفانی  و انسانی است و هر کس به قدر فهم خود از این دریای عمیق برای رستگاری خود بهره برداری می کند.

وی با اشاره به اینکه ارزش های مشترک برای همه بشریت با هر مذهبی در عاشورا نهفته است اظهار کرد: جهان شمولی و فرادینی بودن واقعه عاشورا موجب شده تا مکتب سرخ حسینی در قلب آزادگان جهان برای همیشه تاریخ بدرخشد.

استاندار لرستان با بیان اینکه پیام های مکتب عاشورا پیام های درون دینی و برون دینی هستند، خاطر نشان کرد: عبودیت، بندگی، مرگ با عزت، قیام برای اصلاح  و حریت و آزادگی پیام های فرادینی واقعه عاشورا هستند .

خادمی با اشاره به اینکه خطبا، شعرا، ذاکران و پیرغلامان اهل بیت (ع) از عناصر و حلقه های اصلی انتقال دهنده مفاهیم عاشورا و اهداف والای نهضت حسینی هستند، گفت: ذاکران اهل بیت(ع) کلام خود را به هنر زینت دهند و به خوبی در انتقال ارزش ها و  مفاهیم عاشورایی در جهان کوشا باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه عزاداری مردم استان لرستان عزاداری دارای سبک و رسوم کهن است، افزود: آئین گِل مالی و چل منبر از جمله رسوم کهن مردم این دیار در عزای سید و سالار شهیدان اسلام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha