سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مؤذنی ، مسئول امور صیانتی حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام مؤذنی، برای اعزام اساتید آموزش فضای مجازی به مدارس علمیه سطح استان، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام علی‌محمد مؤذنی، مسئول امور صیانتی حوزه علمیه خوزستان، در جمع مدیران مدارس علمیه خوزستان، به آسیب‌های فضای مجازی پرداخت و اظهارداشت: ۴ نظریه پیرامون ابزارها مبنی بر اینکه «یک ابزار می‌تواند ایجاد آسیب می‌کند یا خیر؟» وجود دارد، بر همین مبنا در نظریه نخست، نیل پست من معتقد است که «همه ابزارها آسیب‌زا هستند»، در نظریه دوم نظریه‌پردازان می‌گویند که «ابزار آسیب‌زا نیست اما مدیریت آن می‌تواند به‌گونه‌ای باشد که ایجاد آسیب کند»، اما در نظریه سوم که قریب به‌اتفاق نظریه‌پردازان بر آن اعتقاد دارند این است که «یک ابزار می‌تواند آسیب‌زا باشد یا نباشد. مهم کاربر است»، نظریه چهارم هم تقریباً در برگیرنده سه نظریه قبلی است یعنی «گاهی وقت‌ها ابزار ایجاد آسیب می‌کند، گاهی وقت‌ها کاربر و گاهی وقت‌ها مدیریت سبب آسیب رساندن می‌شود».

وی در ادامه ابزارها را به دو قسم تقسیم‌بندی کرد و گفت: دسته اول ابزارهایی هستند که اگر بخشی از آن را حذف کنی، ماهیتاً نابود می‌شود؛ مثل چاقو که اگر خاصیت برندگی‌اش را از او بگیری، ماهیت ابزار از بین می‌رود.

حجت الاسلام مؤذنی، اضافه کرد: دسته دوم، ابزارهای هستند که می‌توان نقاط منفی یا مثبتشان را با این شرط که ماهیت آن پابرجا بماند، افزایش یا کاهش داد! که فضای مجازی و رسانه از این قبیل است.

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه مدیریت رسانه توسط شخص ثالث اداره می‌شود، گفت: اگرچه فضای مجازی توسط کاربران هدایت می‌شود اما مدیریت اصلی آن توسط افرادی است که جریان اصلی و اتاق فکر شماره 1 رسانه، یعنی آمریکا، اسرائیل و انگلیس در اختیارشان قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت رسانه یک پدیده مهم در جهان امروز است، گفت: باید در مدارس علمیه، نحوه استفاده از فضای مجازی به همه طلاب آموزش داده شود تا در این خصوص، دچار مشکل نشویم.

حجت الاسلام مؤذنی مشکلات فضای مجازی را در بخش‌های «اخلاقی»، «سیاسی»، «فرهنگی اجتماعی»، «اعتقادی» و «امنیتی» برشمرد و در پایان تصریح کرد: آمادگی داریم اساتید دوره‌های آسیب‌های فضای مجازی را برای آموزش طلاب به مدارس علمیه سطح استان اعزام کنیم.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha