پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: ایثار و از خودگذشتگی از ویژگی های فرهنگ تشیع است، در حالی که کشتار دسته جمعی انسان های بی گناه، ویرانگری، آتش زدن انسان ها و از بین بردن آثار تاریخی گذشتگان از ویژگی های مکاتب به ظاهر اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حضرت آیت الله ناصرمکارم شیرازی، شامگاه پنجشنبه در آیین بهره برداری از شبستان امام خمینی(ره) حرم عبدالعظیم الحسنی(ع)، گفتند: ایثار و از خودگذشتگی از ویژگی های فرهنگ تشیع است، در حالی که کشتار دسته جمعی انسان های بی گناه، ویرانگری، آتش زدن انسان ها و از بین بردن آثار تاریخی گذشتگان از ویژگی های مکاتب به ظاهر اسلامی ولی پیرو کفر جهان امروز است.

معظم له ادامه دادند: زیارت قبور ائمه اطهار(ع) و وابستگان یکی دیگر از ویژگی های مکتب تشیع است که اسلام واقعی را در جهان امروز زنده نگه داشته و نیاز است تا احترام اماکن متبرکه بیش از گذشته حفظ شود.

این مرجع تقلید یادآور شدند: زیارت قبور مطهر امامان و امامزادگان همان گونه که در ایام عاشورا و اربعین برجسته می شود، موجب زنده نگه داشتن واقعه غدیر، خوف دشمنان و تابیدن نور اهل بیت(ع) بر دل مومنان و شیعیان می شود.

ایشان اظهار داشتند: ولایت امیرالمومنین(ع) تکمیل کننده رسالت پیامبر(ص) است که باید در حال حاضر تمامی آحاد جامعه با پیروی از آن در حفظ این نعمت الهی نهایت تلاش را انجام دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: کسانی که با انفاق بخشی از دارایی های خود به افراد محروم جامعه خدمت می کنند در حقیقت به سیره اهل بیت(ع) عمل کرده اند.

این مرجع تقلید جهان تشیع تصریح کردند: در میان مکاتب اسلامی تنها تشیع است که از لحاظ عقلانی و برهانی توانایی مباحثه با سایر مکاتب جهانی را دارد.

لازم به ذکر است، شبستان تازه تاسیس امام خمینی(ره) در زمینی به گستره یک هزار و ۸۵۰ متر مربع و زیربنای دو هزار و ۶۷۰ متر مربع در ضلع غربی حرم عبدالعظیم(ع) احداث شد و۸۰ میلیارد ریال از سوی خیران برای ساخت این شبستان بزرگ شامل کفش داری، محراب، اتاق های کنترل، حراست، تصویر، صوت، برق و اتاق خادمان و امام جماعت هزینه شده است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha