جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 دانشگاه مذاهب اسلامی و اندونزی

حوزه/ هیئت اعزامی دانشگاه مذاهب اسلامی متشکل از مسئولان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه در جریان سفر به کشور انذونزی با پرفسور افلاطون مختار رییس مجلس العلمای استان سوماترای جنوبی واعضای این مجلس دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئت اعزامی دانشگاه مذاهب اسلامی متشکل از مسوولان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه در جریان سفر به کشور انذونزی، با پرفسور افلاطون مختار رییس مجلس العلمای استان سوماترای جنوبی و اعضای این مجلس دیدار کردند.

پرفسور افلاطون مختار در این دیدار گفت: ایران افتخار جهان اسلام است. من دوبار به ایران سفر کردم و معنای وحدت و تقریب بین مذاهب را به عینه مشاهده کردم.

وی با بیان این که ما بشدت به این تفکر تقریبی که در ایران وجود دارد نیازمندیم، افزود: در اندونزی هم یکی از اصول قانون اساسی تاکید بر حفظ وحدت است و ماهم بر آن توجه داریم.مجلس العلما نیز وظیفه حفظ دین مردم را برعهده دارد و در مواقع لازم به صدور فتوا می پردازد و به عرصه های دیگر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی توجه داریم.

وی همچنین از حضور در ایران به دعوت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دیدار با شخصیت های ایرانی به نیکی یاد کرد.

سپس دکتر ابراهیمیان و دکتر صابری به وظایف دانشگاه مذاهب اسلامی اشاره بر تاکید ریاست محترم دانشگاه درخصوص ضرورت گفتمان تقریب که دانشگاه در بعد آکادمیک پیگیر است، مطالبی ارائه کردند.

دکتر ویسی عضو هئیت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی نیز به ضرورت فصل الخطاب بودن نگاه رهبر معظم انقلاب نسبت به بحث وحدت اشاره کرد و گفت: ما همه تابع فرامین رهبری هستیم و در این خصوص هیچ مشکلی در جمهوری اسلامی ایران نداریم نمونه اش حضور بنده عنوان یک شافعی مذهب در میان اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه است.

اعضای مجلس العلما نیز نسبت به موضوع توجه به پیروان مذاهب در ایران  و همدلی آنها اظهار خرسندی کرده و خواستار انتقال گفتمان اخوت اسلامی به اندونزی و استفاده از تجربیات ایران در این زمینه شدند.

گفتنی است مجلس العلمای اندونزی نهاد افتاء برای بیش از ۲۰۰ میلیون مردم مسلمان این کشور است و مرکزش در جاکارتاست و در همه ۲۴ استان این کشور شعبه دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha