جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف در خطبه های نماز جمعه گفت: بحران بصره بسیار سخت است و برخی داخل تظاهرات کنندگان به دنبال اغتشاش و سوء استفاده هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف در خطبه های نماز جمعه، گفت: بحران بصره بسیار سخت است و برخی داخل تظاهرات کنندگان به دنبال اغتشاش و سوء استفاده هستند.

وی افزود: تظاهرات بصره از بحران آب و برق به آشوب، اغتشاش و خوشحالی دشمنان عراق تبدیل شده و رسانه های سعودی از بوجود آمدن این تفاخر می کنند و ابراز خوشحالی می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی با بیان اینکه ملت از بحران آب و برق شکایت دارد و دولت در ارائه کمترین خدمات ناتوان مانده است، تصریح کرد: برخی عناصر مغرض برای منحرف کردن تظاهرات از مسیره درست آن از تظاهرات سوء استفاده می کنند.

وی افزود: مطالبه خدمات هدف درستی است، امّا سوزاندن و تجاوز به اموال عمومی روش درستی نیست.

امام جمعه نجف اشرف از پیگیری های آیت الله سیستانی و تلاش ایشان برای حل این بحران توسط نماینده معظم له تشکر و قدر دانی کرد و گفت: دولت با وجود بهره مندی از منابع مالی نتوانسته مشکل را حل کند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی با اشاره به اینکه دادن وعده مشکلی را حل نمی کند، ذخیره کردن بودجه های مالی استان ها و عدم به کار گیری آن تاکنون را محکوم کرد.

عادی سازی روابط عربستان سعودی و امارات با اسرائیل محکوم است

وی در بخش دیگر خطبه، موضع امارات را در برافراشتن پرچم اسرائیل در کشور خود و اقدام عربستان سعودی راه اندازی ریل قطار بین اسرائیل و ریاض محکوم کرد.

سید قپانچی با اشاره به اظهارات اسرائیل و تهدید عراق به حمله موشکی، گفت: رژیم صهیونیستی از آگاهی ملت ها و توانایی آنان در مقابله با آن مطلع است.

وی تصریح کرد: روحیه حسینی ملت ها را به حرکت در می آورد و رژیم اسرائیلی می داند که در سایه قیام ملت ها و جنبش های آزادی خواهانه روز افزون آنان، رو به نابودی است و روز های آخر عمرش را سپری می کند.

احیای امر اهل بیت(ع)، عمل به سیره آن بزرگواران است

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه دینی به فرارسیدن ماه محرم و آمادگی برای برپایی عزای حضرت اباعبد الله الحسین(ع) اشاره و بر نقش و اهمیت مجالس حسینی تاکید کرد.

وی افزود: احیای امر اهل بیت (علیهم السلام) در همدردی قلبی، یادگیری احکام و احادیث آنان و عمل به علوم و سیره آن بزرگواران است.

امام جمعه نجف اشرف از موکب های حسینی، مبلغین، سخنرانان و مداحان تشکر کرد و گفت: مجالس حسینی باید مجلس تربیت نسل جدید باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha