پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 مسجد مقدس جمکران

حوزه/ امسال مسجد مقدس جمکران همچون سال گذشته برنامه عزاداری دهه اول محرم را به مدت ۱۰ شب با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی و مداحی حاج عباس حیدرزاده برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ابراهیم صدوقی ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام دهه محرم، به تشریح برنامه های مسجد مقدس جمکران در این ایام پرداخت و اظهار کرد: امسال مسجد مقدس جمکران همچون سال گذشته برنامه عزاداری دهه اول محرم را به مدت 10 شب با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی و مداحی حاج عباس حیدرزاده برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: برنامه های مسجد در دهه اول محرم بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء با مراسم قرآنی آغاز خواهد شد. در شب نخست محرم مراسم اذن روضه با حضور خادمان مسجد مقدس جمکران با همراهی دسته طبالی در صحن جامع مهدوی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران به اجرای آیین شیرخوارگان حسینی اشاره کرد و گفت: این مراسم باشکوه در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با مراسم قرائت دعای ندبه در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صادقی واعظ و مداحی حاج علی مهدوی نژاد برگزار خواهد شد.

صدوقی افزود: ویژه برنامه امسال دهه اول ماه محرم که برای نخستین بار در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود مراسم قرائت زیارت ناحیه مقدسه در عصر روز عاشورا با حضور هیئات و عزاداران حسینی است که این مراسم با مداحی حاج سید علی حسین نژاد به اجرا خواهد رسید.

وی به حضور دسته های عزاداری در این ایام در مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: در دهه اول محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی مسجد مقدس جمکران میزبان دسته های عزاداری از اقصی نقاط کشور هستیم که جهت عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت ولی عصر به این مکان مقدس مشرف می شوند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: واحدهای مختلف حوزه معاونت فرهنگی از جمله مرکز گل نرگس، مرکز جوانه های انتظار، بخش های آموزشی و تبلیغی برنامه های متنوعی را در این ایام در دستور کار دارند که از آن جمله می توان به برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع عاشورا و انتظار برای خانواده ها، و ویژه برنامه های عزاداری برای کودکان و نوجوانان و برنامه هنری پرده خوانی واقعه عاشورا نام برد.

در این ایام که همزمان با دهه امر به معروف و نهی از منکر نیز می باشد ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسجد مقدس جمکران کارگاه های آموزشی جهت خادمان رسمی و افتخاری را برگزار و بعدازاتمام،خادمانی که باموفقیت دوره ها را سپری کرده اند،به عنوان«منادیان معروف»در ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسجدمقدس جمکران درشیفت های تعریف شده، مشغول به خدمت خواهند شد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha