شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام مقداد یعقوبی مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب از خرسندی مردم انقلابی این شهرستان از رونق مجدد حوزه علمیه خبر داد و گفت: عملکرد امام جمعه شهرستان و مدیریت وقت حوزه علمیه و همچنین فعالیت گروه های جهادی طلاب در خدمت رسانی به مردم زلزله زده، موجب محبوبیت بیشتر روحانیت در سرپل ذهاب گردیده است.

حجت‌الاسلام مقداد یعقوبی در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به آیه 2 سوره مبارکه جمعه «هُوَ الَّذي بَعَثَ فِي الأُمِّيّينَ رَسولًا مِنهُم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَإِن كانوا مِن قَبلُ لَفي ضَلالٍ مُبينٍ» و کسی است که در میان جمعیت درس نخوانده رسولی از خودشان برانگیخت که آیاتش را بر آنها می‌خواند و آنها را تزکیه می‌کند و به آنان کتاب (قرآن) و حکمت می‌آموزد هر چند پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند، گفت: یکی از ثمرات تهذیب نفس طلاب، نازل شدن برکات علمی است.  

وی در ادامه تعلیم و تربیت طلاب در فضای معنوی و علمی را سرمایه عظیمی برای حوزه های علمیه دانست و افزود: تقدم تزکیه، عامل مهمی در جلوگیری از انحراف علمی است.

 مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب از خرسندی مردم انقلابی این شهرستان از رونق مجدد حوزه علمیه خبر داد و گفت: عملکرد امام جمعه شهرستان و مدیریت وقت حوزه علمیه و همچنین فعالیت گروه های جهادی طلاب در خدمت رسانی به مردم زلزله دیده موجب محبوبیت بیشتر روحانیت در سرپل ذهاب گردیده است.

وی، اتحاد بین تشیع و تسنن خصوصا علمای منطقه را ثمره خدمت رسانی صادقانه حوزه های علمیه دانست و ادامه داد: تفکر ولایی حاکم بر حوزه های انقلابی و گروه های جهادی در کمک رسانی به مردم مصیبت زده سرپل ذهاب نقشه های دشمنان اسلام  را خنثی کرد.

 حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه هدف ما در دوره جدید با توجه به وقوع زلزله، ایجاد فضای امید و نشاط است، گفت: پرورش طلاب مهذب و با سواد سرلوحه کار ماست.  

وی با اشاره به روحیه انقلابی و حماسه ساز مردم سرپل ذهاب در دفاع مقدس و صبر در برابر مشکلات زلزله از آینده ای روشن برای پرورش طلاب خبر داد وگفت: چهره نورانی طلاب مدرسه علمیه سرپل ذهاب نشان از نفوس مستعد برای رسیدن به مکارم اخلاق دارد. 

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب درپایان از ظرفیتمرقد مطهر احمد بن اسحاق قمی(ره) برای رونق معنوی و ایجاد فضای روحانی در سرپل ذهاب خبر داد و گفت: دوستداران اهل بیت(ع) در سطح کشور و مسئولین استان باید به کلام مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل مرقد احمد بن اسحاق(ره) به جمکران ثانی تلاش کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha