جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست خبری همایش «فرهنگ دفاعی – امنیتی بر اساس آموزه‎های مهدوی»

حوزه/ حجت الاسلام یوسفیان گفت: همایش «فرهنگی دفاعی – امنیتی بر اساس آموزه‎های مهدوی» در شهر قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مهدی یوسفیان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری همایش ملی «فرهنگ دفاعی امنیتی بر اساس آموزه‎های مهدوی»، گفت: این همایش به همت دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی با همکاری مراکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم  برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش افزود: توسعه ادبیات فرهنگ دفاعی امنیتی بر اساس آموزه های مهدوی است که در چهار محور نیز دسته بندی شده و پیگیری خواهد شد؛ توسعه ادبیات و گفتمان ادبیات امنیتی در حوزه مهدوی از جمله دیگر این اهداف است.

معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت در ادامه با اشاره به محورهای چهارگانه همایش گفت:محور اول مبانی و اصول نظری فرهنگی دافعی – امنیتی، مولفه ها و شاخص های فرهنگ دفاعی امنیتی، محور دوم شامل آرا و اندیشه های صاحب نظران در موضوع فرهنگ دفاعی – امنیتی بر اساس آموزه های مهدوی ( بر اساس اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری و اندیشمندان و صاحب نظران حوزه ودانشگاه) است.

وی گفت: محور سوم همایش نیز شامل نقش و کارکردهای فرهنگ دفاعی – امنیتی در محیط ملی و در محور مقاومت و همچنین محور چهارم همایش بر اساس محور اندیشمندان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه است.

مدیر پژوهشکده مهدویت بیان کرد: فرصت ارسال خلاصه مقالات تا تاریخ 15 مهرماه 97و فرصت ارسال اصل مقاله نیز در تاریخ 10 آبان ماه خواهد بود؛ همایش نیز در روز 22 آبان ماه امسال برگزار می شود.

وی گفت: کلیه علاقه مندان می توانند مقالات خود را به نشانی ایمیل amozehayemahdavi@sndu.ac.ir ارسال کنند؛ دبیر خانه همایش نیز در مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، به نشانی قم، خیابان شهدا، کوچه آمار(22) بن بست شهید علیان و تلفن 02537749565 داخلی (218) می باشد.

وی تصریح کرد: دبیرخانه همایش در تهران نیز به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان قائم مقام فراهانی، نبش کوچه شهدا، مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی و با تلفن 021 88728924 است؛ نکته دیگر این که این مقالات با برند isc نیز ثبت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha