جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حکیم

حوزه/ آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در دیدار دانشجویان یاد آور نهضت امام حسین (علیه السلام) شدند و گفتند: این نهضت تحول مثبتی در جامعه اسلامی و تفکر جامعه در خصوص مسائل دینی و دنیوی بوجود آورد و روح اسلام محمدی را زنده کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در دیدار دانشجویان یاد آور نهضت امام حسین(علیه السلام) شدند و گفتند: این نهضت تحول مثبتی در جامعه اسلامی و تفکر جامعه در خصوص مسائل دینی و دنیوی بوجود آورد و روح اسلام محمدی را زنده کرد.

ایشان ادامه دادند: همچنان آزادگان از این سرچشمه سیراب می شوند و این نهضت را چراغ راه خود در مقابله با ظالمان و ستمگران قرار می دهند.

آیت الله حکیم بر اصل جانفشانی برای دین که امام حسین(ع) بر اساس تکلیف الهی به تصویر کشیدند، تاکید کردند و اشاره کردند: حضرت سید الشهدا(ع) یک بار با صبر و یک بار با قیام و جانفشانی از دین حفاظت کردند و در این راه هر چه داشت تقدیم کرد تا دین را از انحراف دور کرده و دروغ گو بودن بنی امیه را برملا سازد و راهی الهی را پایه ریزی کند که در جهت مصلحت دین و اعتقادات ما باشد.

معظم له افزودند: امام حسین(ع) این نهضت را برپا کردند تا بعد از ایشان، پیروان اهل بیت(ع) در این راه حرکت کنند و پیروان اهل بیت(علیهم السلام) به فضل پایبندی به این راه در نزد ملت های جهان مورد احترام و تقدیر قرار گیرند.

این مرجع تقلید در پایان جوانان مؤمن را به ثبات در راه امام حسین(ع) دعوت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha