جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علميه خواهران فاطمه الزهرا(س) اصفهان

حوزه/ افراد شایعه پراکن در جامعه، افرادی دروغگو هستند؛ وظیفه مؤمنین در مقابل این گونه افراد، دفاع از حقوق دیگران است، زیرا اسلام همه مسلمانان را به منزله خواهر و برادر دینی معرفی می کند، پس همان گونه که دلسوز خواهر و بردار خود هستید نگذارید دروغ نسبت به وی اشاعه پیدا کند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست اخلاقی با موضوع «نکات اخلاقی برگرفته از سوره نور» با سخنرانی سرکار خانم پروین اختریان، مشاور و استاد تفسیر مدرسه علميه خواهران فاطمه الزهرا(س) اصفهان با حضور طلاب این مدرسه برگزار شد.

 اختریان با استناد به آیات سوره نور گفت:‌ یکی از بزرگترین گناهان دامن زدن به جریانی است که صحت و سقم آن روشن نشده است، مؤمن باید مراقب ذهن خودش باشد و نسبت به دیگران سوء ظن نداشته باشد، راحت به دیگران نسبت دروغ نبندد و آنچه را که به آن علم یقینی ندارد کنار بگذارد.

مشاور و استاد تفسیر حوزه خواهران ادامه داد: افراد شایعه پراکن در جامعه، افرادی دروغگو هستند؛ وظیفه مؤمنین در مقابل این گونه افراد، دفاع از حقوق دیگران است، زیرا اسلام همه مسلمانان را به منزله خواهر و برادر دینی معرفی می کند، پس همان گونه که دلسوز خواهر و بردار خود هستید نگذارید دروغ نسبت به وی اشاعه پیدا کند .

وی افزود: اگر فضل و رحمت الهی شامل انسان ها نمی شد هر آن ممکن بود به خاطر این گونه گناهان، عذاب بزرگ الهی نازل شود، ولی خداوند از در محبت و فضل خود با انسانها برخورد می کند نه از در  عدالتش، بنابراین باید مسائل اخلاقی و حقوقی دیگران رعایت شود.

 اختریان اظهار کرد: قرآن کریم در ادبیات گفتار بسیار حساس است، در صحبت کردن باید حقوق جامعه رعایت شود، رعایت حقوق دیگران نشانه شخصیت انسان است؛ مؤمن باید همه جا این را رعایت کند تا قبح واژه ها شکسته نشود.

مشاور و استاد حوزه خواهران در پایان خاطر نشان کرد: اگر مؤمنی دوست داشته باشد آبروی کسی در جامعه اسلامی برود، اگر چه برای این دوست داشتن هیچ اقدامی هم انجام ندهد، گناه بزرگی مرتکب شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha