شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تعرض به کنسولگری ایران در بصره

حوزه/ حمله کنندگان به کنسولگری ایران در بصره را نبايد اقشار مردم دانست، بلكه آنان هسته‌هاى خاموش بعثى-تكفيرى هستند كه بارها و بارها مقامات جهادى عراق نسبت به عدم برخورد قاطع با آنان از سوى دولت مركزى هشدار داده بودند ...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دو شب قبل تعدادی از معترضان در بصره در اقدامی خرابکارانه و مشکوک به کنسولگری ایران در بصره حمله کردند و ضمن آسیب‌ رساندن به وسائل داخل این مکان دیپلماتیک اقدام به آتش زدن کنسولگری ایران در این منطقه کردند.

در پی این اقدام مشکوک که باعث وارد شدن خسارات زیادی به کنسولگری ایران در بصره شد، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای با محکوم کردن این حمله وحشیانه و تاکید بر مسئولیت دولت عراق در این زمینه، به صورت شبانه سفیر عراق در ایران را احضار کرد و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به وی اعلام کرد.

* آيا این همه حمايت از عراق كافی نيست؟!

حال این سؤال پیش می آید که عراقى‌ها به كنسولگرى ايران در بصره حمله كرده و آن را به آتش كشيدند. آيا كافي نيست آن همه حمايت از عراق؟ اين بود پاسخ خدمات ايران؟!

در پاسخ باید گفت به هيچ عنوان شورشيان را نبايد اقشار مردم دانست، بلكه آنان هسته‌هاى خاموش بعثى-تكفيرى هستند كه بارها و بارها مقامات جهادى عراق نسبت به عدم برخورد قاطع با آنان از سوى دولت مركزى هشدار داده بودند.

فتنه دى ماه اخير در ايران اسلامى را به خاطر آوريد و حتى فتنه قبل از آن. در هر كشورى هستند آنانكه از نارضايتى اقشار مردم سوء استفاده كرده و اعتراضات را به سويى كه مطلوب شومشان هست سوق مي‌دهند.

* مقر جنبش "نُجَباء"، "حشد شعبى" و سازمان "بدر" نیز در بصره تخریب شد

در فتنه بصره، فقط كنسولگرى ايران به آتش كشيده نشد بلكه مقر جنبش "نُجَباء"، مقر "حشد شعبى"، مقر سازمان "بدر"، ساختمان منتسب به "حزب الدعوة" و بسيارى از اماكن سياسى-نظامى عراق تخريب شد و در آتش فتنه انگيزى باقيماندگان بعثى-تكفيرى سوخت.

حتى شمارى از افراد در ساختمان‌هاى فوق الذكر مجروح و شهيد شدند ولى با اطلاع مقامات امنيتى عراق، ديپلمات‌ها و كاركنان كنسولگرى ج.ا.ا در بصره، ساختمان را پيش از هر تجاوزى ترك كردند.

رزمندگان مقاومت عراقى در حال حاضر با شورشيان درگير شده و در تلاشند كه مانع از ادامه تلفات شوند. نيروهاى امنيتى عراق نيز به محل اعزام شده‌اند.

ملت و نهادهاي سياسى، نظامى و جهادى عراق هر يك با صدور بيانيه‌هاى جداگانه‌اى، اعمال شنيع شورشيان را محكوم كردند.

مردم معترض به وضعيت عراق نيز ساعت‌ها قبل صف خود را از شورشيان جدا و جنايات آن را به شدت محكوم كرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha