پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همکاری تمامی نهادهای نظامی برای تضمین امنیت دستجات عزاداری در پاکستان

حوزه/ در جلسه ای که درکراچی برگزار شده، تمامی ادارات، سازمان های نظامی و امنیتی این کشور، از رنجرها گرفته تا پلیس و آژانس های مدنی و گروه های مربوطه خواسته شد برای تضمین امنیت دسته های عزاداری در ماه محرم اعلام آمادگی کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailytimes، در جلسه ای که با حضور مقامات دولتی در کراچی پاکستان برگزار شد، از تمامی سازمان های نظامی و امنیتی این کشور، از رنجرها گرفته تا پلیس و آژانس های مدنی و گروه های مربوطه خواسته شد برای تضمین امنیت دستجات عزاداری حسینی در ایام ماه محرم الحرام اعلام آمادگی کنند.

صالح فاروغی، کمیسر کراچی که مدیریت این جلسه را برعهده داشت، ترتیبات امنیتی برای محرم را ارزیابی کرده و از مسئولین ادارات مختلف، از جمله  کمیته شهرداری  کراچی، کمیسر شهرداری و تمام معاونان کمیسران، افسران پلیس، مقامات ارشد رنجرها در پاکستان، کمیته های شهرداری، مدیران اجرایی هیات های عزاداری، نمایندگان انتخابی و روحانیون دینی خواست برای تضمین امنیت دسته جات عزاداری درماه محرم همکاری داشته باشند.

در این جلسه تدابیر امنیتی و مدنی برای راهپیمایی های ماه محرم مورد ارزیابی قرار گرفت و اقداماتی امنیتی نیز در مساجد، امام بارگاه ها(حسینیه ها) و دیگر اماکن عمومی اعلام گردید. مقامات پلیس، رنجرهای پاکستانی و دیگر آژانس های مدنی، ترتیباتی را که تاکنون برای تضمین امنیت مدنظر قرار داده اند، به بحث گذاشتند.

برخی علمای شیعه از جمله آیت الله عباس کمیلی، آیت الله  فرقان حیدر عبیدی و آیت الله شمس الحسن شمسی و دیگران ضمن صحبت در این جلسه، پیشنهادات شان را در رابطه با ترتیبات داده شده ارائه دادند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha