چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با تاکید بر پیوند فکری و عملی نسبت به مکتب امام حسین(ع) گفت: هرچه بیشتر به سمت مکتب امام حسین(ع) برویم باید عمل ، فضلیت اخلاقی و تقوای ما بیشتر و پاک تر باشد و اینها جزو متکب امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، امروز در نشستی بصیرتی در بوشهر با اشاره به پیش رو بودن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: آن چیزی که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد، احیای دین بود، دینی که با عمل سست  مردم ضعیف شده بود، در واقع امام حسین(ع) برای اینکه مردم به سمت عمل به دین بروند قیام کرد و جان خود و فرزند و یارانش را نثار حفظ اسلام کرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در آن زمان مردمی که ظواهر دینی را داشتند و اهل نماز، مساجد، نماز جماعت، اهل قرآن و حتی برخی از آنان حافظ قرآن بودند اما با اینکه این اعمال را داشتند ولی نسبت به دین و عمل به آن ضعیف بودند.

وی اظهار داشت: ما به عنوان کسانی که مدعیان پیروی و عشق به امام حسین(ع) هستیم قطعا لازم است که سمت عمل برویم و در کنار ظواهری که رعایت می کنیم و مجالسی که شرکت می کنیم باید اهل عمل باشیم و در عمل نسبت به دین سست نباشیم؛ امام حسین(ع) آن چیزی که در کربلا نشان داده دین مداری است. او قبول ندارد که شخصی تقید به دین نداشته باشد اما مدعی حسینی بودن کند.

امام جمعه چغادک با بیان اینکه امام حسین(ع)حساسیت ویژه ای نسبت به گناه به ویژه حق الناس داشت، گفت: اینها در نهضت امام حسین(ع) به روشنی پیداست؛ حضرت اباعبدالله وقتی به سرزمین کربلا می رسد آن زمین را می خرد تا حق الناس به گردنش نباشد، با اینکه او را محاصره کردند و به نوعی او را مجبور کردند که در کربلا قرار گیرد و به شهادت برسد اما باز هم برای اینکه در این زمین می خواهد بجنگد و به شهادت برسد، پول آن را پرداخت کرد از این رو فرمود بروید بپرسید که شاید این زمین مالکی داشته باشد، سپس زمین را از افرادی که ادعای مالکیت زمین را داشتند خرید.

حجت الاسلام خدری گفت: امام حسین(ع) نیاز به نیرو به هر شرطی ندارد، بلکه نیاز به نیروی پاک دارد. حضرت می خواستند با شهادتشان سرمشقی برای تاریخ باشند و اسلام را زنده کنند، اجازه نمی دادند یارانشان کسانی باشند که حق الناس دیگران به گردنش باشد به همین دلیل گفتند کسی که بدهی دارد در کنار من نجنگد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با تاکید بر پیوند فکری و عملی نسبت به مکتب امام حسین(ع) بیان داشت: هرچه بیشتر به سمت مکتب امام حسین(ع) برویم باید عمل ، فضلیت اخلاقی و تقوای ما بیشتر و پاک تر باشد و اینها جزو متکب امام حسین(ع) است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha