شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رییس ستاد دهه غدیر کشور

حوزه/ نشست علمی هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و همچنین دومین همایش بین المللی غدیر و حکمرانی شایسته با حضور محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در ساری برگزار می شود.

حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رئیس ستاد دهه غدیر کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، از برگزاری نشست علمی هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و همچنین دومین همایش بین المللی غدیر و حکمرانی شایسته با حضور محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در ساری خبر داد.

وی افزود: این نشست علمی در ایام دهه غدیر و در آستانه فرا رسیدن عاشورای حسینی که دهه غدیر و عاشورا دو پر و بال برای احیای دین و حفظ آیین و ترویج اساس شریعت صبح فردا در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور خاطرنشان کرد: این نشست علمی به محوریت دانشگاه مازندران و میزبانی ستاد دهه غدیر کشور و با همکاری بیش از سی مرکز دانشگاهی و حوزوی کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه تصریح کرد: در این نشست علمی  آیت الله نظری خادم الشریعه، مؤسس و بنیانگذار دهه غدیر، آیت الله طبرسی، نماینده محترم ولی فقیه در مازندران و همچنین استاندار مازندران حضور خواهند داشت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که این نشست علمی تخصصی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد، افزود: در این همایش علمی محققان و پژوهشگران به تبیین محورهای کنگره بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر خواهند پرداخت.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با اشاره به این که هشتمین کنگره بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر سال آینده برگزار خواهد شد، بیان داشت: تا پیش از برگزاری کنگره اصلی، سه پیش همایش علمی تخصصی در داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که دو پیش همایش علمی تخصصی در مازندران و یکی از استان های کشور برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در حال رایزنی هستیم تا زمینه برگزاری سومین پیش همایش علمی تخصصی نیز در یکی از کشورهای مناسب برگزار شود.

وی با اشاره به شکل گیری شورای سیاستگذاری هشتمین کنگره بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت، خاطرنشان کرد: مهم ترین مراکز حوزوی و دانشگاهی کشور به همراه برخی مراکز معتبر علمی دنیا در این شورا که ریاست آن بر عهده آیت الله نظری خادم الشریعه است، عضویت دارند.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با اشاره به برگزاری هفتمین کنگره بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت سال ۹۵ در تهران، افزود: این کنگره سال گذشته با حضور میهمانانی از خارج از کشور برگزار شد و محققان و پژوهشگران بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال کرده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha