پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به چهلمین سالگردپیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمنان و بالاخص منافقین دراین فکرند که با ناسالم جلوه دادن مدیران، بتوانند مردم را از انقلاب و نظام جدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در آیین توجیهی طلاب قبل از شروع رسمی سال تحصیلی جدید، در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند «خیر الدنیا والاخره مع العلم » و « شر الدنیا و الاخره مع الجهل» یعنی خیر دنیا و آخرت را با  دانش و شرّ دنیا وآخرت را  باجهل، همراه می دانستند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در جامعه امروز اذعان کرد: دشمنان از طریق مشکلات اقتصادی می خواهند مردم را از نظام جدا کنند و به یقین همانند دیگر نقشه هایشان علیه ایران و انقلاب،  ناکام خواهد ماند و نفرت مردم ایران نسبت به آمریکا روز به روز بیشتر خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، اذعان کرد: باتوجه به تلاش دشمن برای عدم برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب، خاطر نشان کرد: وظیفه ما حوزویان برنامه ریزی در برگزاری هر چه با شکوهتر سالگرد پیروزی انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی بیان کرد: باید این نکته را مد نظر داشت که دشمنان و بالاخص منافقین دراین فکرهستند که با ناسالم جلوه دادن مدیران، بتوانند  مردم را ازانقلاب و نظام جدا کنند.

وی تصریح کرد: برای مقابله با این مشکلات، باید مردم را به امتحان الهی آگاه کنیم و نیز به رفتار و کردارمان توجه بیشتری داشته باشیم.

*مهمترین علت مشکلات اقتصادی

مدیر حوزه های علمیه خوهران استان یزد، مهمترین علت مشکلات اقتصادی را سوء تدبیر بعضی از مسئولان دانست  و گفت: پیامبر(ص) در این زمینه فرمودند:« ما اخاف علی امتی الفقر و لکن اخاف علیهم سوءالتدبیر»، نگرانی من از فقر نیست، بلکه از برنامه ریزی نادرست امّتم می ترسم.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی در بخش دیگری از سخنانش، تلاش مسئولان حوزوی برای عملکرد بهتر نسبت به قبل، حل و فصل مشکلات و برنامه ریزی مدون برای شروع سال تحصیلی را خواستار شد و افزود: هر مسئول  در نظر داشته باشد که دراین آزمون الهی، چه وظیفه ای دارد؟

وی تصریح کرد: چه بسا اساتید و کارکنان مراکز حوزوی  در این مسیر، مورد سرزنش واقع شوند که درمقابل این عمل می بایست به طلاب شناخت و بصیرت داده شود و نیز درفضای حوزه با طلاب صمیمی و مهربان باشیم و سؤالات و شبهات آنها را مستند پاسخ دهیم .

*برنامه ریزی مدیران از اولویت های قبل از شروع سال تحصیلی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: البته باید در تربیت طلاب به گونه ای عمل کرد که هدف برای آنان خدمت به اسلام باشد و لازمه این امر، عامل بودن مسئولان حوزه درخدمت کردن خالصانه به اسلام خلاصه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی با تأکید بر اهمیت نظم، افزود: علاوه بر اینکه مسئولان حوزوی باید خودشان عامل به نظم باشند، لازم است طلاب را نیز در زمینه نظم پرورش داد، چرا که بی نظمی باعث اتلاف وقت می شود و ازفرمایشات امیرالمونین علی(ع) و حضرت امام خمینی(ره ) می توان درس آموخت.

در ادامه این دیدار، معاونان مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد، گزارش  عملکرد سال گذشته و برنامه های سال تحصیلی جدید  را ارائه دادند و سپس حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی و همکاران و معاونان وی از این مدرسه علمیه بازدید کردند.

برپایه این گزارش، این بازدید ها در ابتدای سال تحصیلی، با حضور مدیر و معاونان  مدارس با هدف مرتفع کردن مشکلات و ایجاد پویایی لازم برای رسیدن به مدارس علمیه فعّال به صورت دیدارهای مدرسه ای، برگزار می شود.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha