جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در ایلام ماه محرم را ماه پیروزی خون بر شمشبر دانست و گفت: پیام عاشورا به همه نسل‌ها و عصرها آن است که در مقابل دشمن مقاومت کنید و به طور حتم خون بر شمشیر پیروز و مدافعان اسلام ناب محمدی در جهان سربلندند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، در جلسه عوامل اجرایی محرم که با حضور مسئولین هیئات مذهبی، امنا مساجد، مداحان،فرماندهان کلانتری ها و ...، در محل حسینیه حضرت زینب(س) ایلام برگزار شد، با بیان این که محرم بهترین فرصت برای تبین فرهنگ جهاد و شهادت است، گفت: تشریح قیام امام حسین(ع) و آشنا کردن مردم با اهداف و برنامه‌های قیام حسینی موجب تقویت فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه می شود و این مهم بر عهده مبلغان و مداحان در ایام محرم است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) که فرمودند "محرم ماهی است که به وسیله مجاهدان و مظلومان اسلام زنده شده و از توطئه فاسد و رژیم بنی امیه، که اسلام را تا لب پرتگاه برده بودند، رهایی بخشید. اسلام از اول پیدایش، با خون شهیدان و مجاهدان آبیاری شد و به ثمر رسید"، اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از اهداف محرم و عاشورا هدف سیاسی است که خطبه امام سجاد(ع) بنیان اموی را تزلزل و به هم ریخت و خطبه زینب(س) توانست نظام یزیدیان را در جهان رسوا کند.

نماینده ولی فقیه در ایلام ماه محرم را ماه پیروزی خون بر شمشبر دانست و افزود: پیام عاشورا به همه نسل‌ها و عصرها آن است که در مقابل دشمن مقاومت کنید و به طور حتم خون بر شمشیر پیروز و مدافعان اسلام ناب محمدی در جهان سربلندند.

وی، دیگر هدف قیام عاشورا اجتناب از انحراف دانست و بیان کرد: عمل به راه و روش عاشورا چراغی است برای جلوگیری از انحراف و به دامن دشمن افتادن و ندای هیات مناالذله سر دادن در مقابل ظلم و جور و ستم و دفاع از محرومان و مستضعفان جهان و این هدف در انقلاب اسلامی تبلور یافته است.

حجت الاسلاموالمسلمین لطفی بیان کرد: ذاکران، مبلغان و مداحان به تشریح اهداف قیام حسینی(ع) به نهضت حسین(ع) و نقش آن در ادامه دین توجه داشته باشند و بدانند کسی که برای امام حسین(ع)گریه بکند یا بگریاند جزایش بهشت است .

برپایه این گزارش، این همایش با مداحی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha