شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نوفرستی

حوزه/ حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه اگر کسی انتقادی دارد باید در کنارش خدمات نظام را نیز مطرح کند، گفت: باید به دستاوردهایی انقلاب در طول این ۴۰ سال توجه ویژه صورت گیرد و سختی ها و تلخی های آن بازگو شود تا همگان بدانند برای این انقلاب چه خون هایی ریخته شده است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در گردهمایی علما، روحانیون و مبلغین خراسان جنوبی، اظهار داشت: برگزاری چنین گردهمایی هر 6 ماه یکبار بسیار مفید است و باعث می شود تا در مناسبت های مختلف همفکری داشته و از فرصت ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی افزود: محرم و صفر  دو ماه مصیبت و دو ماه فرصت برای جامعه روحانیت است که باید از آن استفاده بهینه داشته باشیم، و به بیان بسیاری از مسائل جامعه بپردازیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هفته امر به معروف و نهی از منکر با آغاز ماه محرم شروع می شود که باید به آن اهتمام بورزیم، گفت: در بخش جوانان سوالات مختلفی وجود دارد و روحانیت با مطالعاتی که در کتابهای مختلف دارند در سخنرانی ها خود به این سوالات پاسخ خواهند داد.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه شهادت فلسفه دارد، خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) می خواستند جامعه به جایگاه خودش برگردد و لذا حرکتی انجام دادند که هیچ فردی در زمان های قبل انجام نداده بود.

وی بیان کرد: قیام امام حسین(ع) جریان انحرافی را که در جامعه نفوذ کرده بود، به همگان نشان داد و نه تنها شهادت خود را بلکه شهادت اهل بیتش را نیز واجب دانستند.

 قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در این موقعیت حساس تاریخ اسلام، یکی از وظایف ما پاسخ به شبهات و سوالات گوناگون است، لذا منبرها می تواند نقش به سزایی در روشنگری و بصیرت افزایی داشته باشند.

حجت الاسلام نوفرستی مطرح کرد: نسخه کوچکتر اقدام امام حسین(ع) در زمان امام راحل انجام گرفت، منتها قیام امام حسین(ع) به شهادت منجر شد و قیام امام راحل به حکومت، اما هدف هر دو قیام یکی بود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: باید به دستاوردهایی انقلاب در طول این 40 سال توجه ویژه صورت گیرد و سختی ها و تلخی های آن بازگو شود تا همگان بدانند برای این انقلاب چه خون هایی ریخته شده است.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه اگر کسی انتقادی دارد باید در کنارش خدمات نظام را نیز مطرح کند، گفت: ما دو جریان بیشتر نداریم، یک جریان از حضرت آدم شروع و تا حضرت خاتم ادامه دارد و امروز پرچمدار حق ولایت است، جریان دیگر نیز جریان باطل است.

وی ادامه داد: امروز در یک جنگ اقتصادی و رسانه ای قرار داریم، لذا باید ببینیم که چه تکلیفی بر دوش ما نهاده شده و به گونه ای سخن نگوییم که دشمنان ما خوشحال شوند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همانقدر که خون شهدا اهمیت دارد قطعا زنده نگه داشتن یاد شهدا نیز اهمیت دارد، خاطر نشان کرد: حضور 27 میلیونی مردم در زیارت اربعین حسینی، دستاورد انقلاب اسلامی است، که امید است امسال باشکوه تر از سال قبل برگزار گردد.

انتهای پیام/ط
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha