جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه افزایش بیکاری در جامعه سبب بروز آسیب های اجتماعی می شود گفت: سیستم آموزشی کشور نسل جوان را از فکر و پژوهش باز می دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد، ظهر امروز در گردهمایی طلایه داران تبلیغ که با حضور روحانیون، ائمه جماعات، مبلغین و مبلغات در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد با بیان اینکه متأسفانه امروزه خدا در زندگی مردم کم‌رنگ شده، گفت: در گذشته به این شکل نبود و مردم و مسئولان توکلشان بر خدای متعال و نیت‌هایشان هم خدایی بود و به همین خاطر بود که بسیاری از مشکلاتی که امروزه شاهد هستیم در گذشته وجود نداشت.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد ایجاد امیدواری در جامعه و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم را از جمله فعالیت هایی دانست که روحانیون و ائمه جماعات باید با استفاده از فرصت ماه و صفر برای مردم تبیین کنند افزود: اگر در بیان مسائل مختلف از سوی روحانیون و ائمه جماعات محتوای دقیق، نو و جدید ارائه شود بدون شک به بهترین شکل توسط مخاطب دریافت خواهد شد.

امام جمعه یزد در ادامه با انتقاد از سیستم آموزشی کشور، خاطر نشان کرد: متاسفانه این سیستم ده ها سال است که در کشور توسط انگلیسی ها جا افتاده و دانش آموزان را از فکر کردن و انجام فعالیت های پژوهشی در زمینه های گوناگون باز می دارد که نیاز به تغییر این سیستم بسیار احساس می شود.

وی تصریح کرد: با این سیستم کنونی سالانه چندین هزار دانشجوی بیکار تحویل جامعه داده می شود که تعداد کمی از این دانشجویان به سمت نوآوری و تحقیق و پژوهش می روند و اکثریت بیکار می شوند که این عامل خود سبب بروز آسیب های اجتماعی می شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha