جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام هادی صالحی

حوزه/ معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار و سرور شهیدان؛ امام حسین (ع)، گفت: متولیان فرهنگی همانند طلاب، روحانیون و مبلغین دینی در بیان، تفسیر و تحلیل نهضت عاشورا اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام هادی صالحی، امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه خواهران استان کردستان، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، اظهار داشت: محرم و عاشورای حسینی در تاریخ اسلام یک رویداد یا حادثه نیست، این واقعه پایه و اساس اسلام و بانی تجدید حیات دوباره اسلام می باشد و هرگز رنگ کهنگی به خود نمی گیرد.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: ماه محرم و صفر به ویژه ایام عزاداری شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش در کربلا از فلسفه بسیار عمیقی برخوردار است که باید همه برای شناخت این فلسفه بزرگ تلاش کنیم.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه قیام امام حسین(ع) علیه دستگاه ظلم و جور در تاریخ بشریت بی نظیر بوده، بیان داشت: امام حسین(ع)، علیرغم اینکه به خوبی می دانست که در صحرای سوزان کربلا چه حوادثی در انتظار وی و اهل بیتش می باشد، ولی به خود اجازه نداد که ذره ای از مسیر عدالت و تلاش برای زنده کردن اسلام که در حال از بین رفتن بود، خارج شود.

حجت الاسلام صالحی افزود: قیام امام حسین(ع) و محتوا و فلسفه آن امروز به عنوان نهضتی جهانی شناخته می شود و باید گفت که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) امتداد و نشات گرفته از آموزه های آزادیخواهانه و عدالت جویانه امام حسین(ع) می باشد.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان در ادامه با تاکید بر اینکه باید دهه اول محرم را فرصتی برای بازخوانی تاریخ اسلام و به ویژه اهل بیت علیهم السلام دانست، تاکید کرد: در این ایام بزرگ باید متولیان فرهنگی همانند طلاب، روحانیون و مبلغین دینی در بیان، تفسیر و تحلیل نهضت عاشورا اهتمام جدی داشته باشند.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه در سالهای اخیر هجمه ها و شبهات زیادی برای به حاشیه بردن قیام خونین امام حسین(ع) توسط دشمنان و جریان های منحرف آغاز شده، گفت: در این روزها به عینه می بینیم که دشمنان با استفاده از رسانه ها و فضای مجازی در حال تحریف این واقعه و تغییر مفاهیم قیام امام حسین(ع) هستند و با ایجاد شبهات دینی می خواهند سکولاریسم دینی را در جامعه اسلامی نهادینه کنند که در این صورت هم توانسته اند که دین را از سیاست جدا کنند و هم اینکه نهضت بزرگ عاشورا را به سود و خواسته خود مصادره نمایند.

حجت الاسلام صالحی اظهار داشت: مبلغان دینی و اهل منبر باید در این دهه به خوبی هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا و البته زمینه های به وجود آمدن این نهضت را برای جامعه به ویژه نسل جوان تفسیر و تحلیل نمایند.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان ادامه داد: در ضمن از مداحان اهل بیت(علیهم السلام) درخواست داریم که در ایام عزاداری آقا امام حسین(ع) در کنار شور حسینی، شعور حسینی را به جامعه تزریق نمایند تا ان شاء الله مجالس عزاداری این امام همام به مجلس عبرت آموزی و شناخت بهتر و کامل تر از اسلام واقعی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha