جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ایام محرم، هزار و ۵۰۰ مبلغ دینی بومی و غیربومی با هدف بیان ابعاد واقعه عاشورا به مساجد و حسینیه‌های مناطق شهری و روستایی استان اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که با حضور روحانیان اعزامی ماه محرم در محل آستان مقدس حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد، از اعزام هزار و 500 روحانی مبلغ به مناطق گوناگون استان هم‌زمان با ماه محرم خبر داد.

وی افزود: اعزام مبلغان دینی به مساجد و حسینیه‌های شهری و روستایی خراسان شمالی در راستای اهداف تبلیغی و با هدف ترویج و تبیین فرهنگ عاشورا انجام می‌گیرد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی اضافه کرد: از این هزار و 500 مبلغ دینی 400 روحانی و مبلغ از حوزه علمیه استان، 250 روحانی طرح هجرت و مستقر، 600 ائمه جمعه و جماعات و 200 نفر هم روحانی غیربومی به مناطق گوناگون و روستاهای محروم استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: تعدادی از روحانیون و مبلغان مورد نیاز استان از حوزه‌های علمیه قم و مشهد به استان اعزام می‌شوند تا متناسب با نیاز و درخواست هیئت‌های مذهبی به مناطق موردنیاز استان عزیمت کرده و به بصیرت افزایی و آگاهی بخشی جامعه در خصوص اهداف و ویژگی‌های قیام عاشورا بپردازند.

وی ادامه داد: البته در اعزام روحانیان اولویت اصلی با روحانیان بومی و مقیم این مناطق است؛ چراکه روحانیان بومی با آشنایی بیشتر با رفتار و فرهنگ منطقه خود می‌توانند ارتباط بهتر و نزدیک‌تری با مردم برقرار کنند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: محرم و عاشورا حیات مکتب اهل‌بیت(ع) است، ازاین‌رو همه مسلمانان باید این ارزش‌های اسلامی را حفظ کرده و راه و سیره امام حسین(ع) را ادامه دهند که در این راستا، مبلغان و روحانیان دینی رسالت خطیری به عهده دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha