پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیین کلنگ زنی

حوزه/مراسم کلنگ زنی مسجد بقیه الله اعظم(ع) واقع در بلوار خیابان شهید اسد پور با حضور آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین و مسئولان ستاد اقامه نماز و شهر قم و عموم مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، عصر امروز مراسم کلنگ زنی مسجد بقیه الله اعظم(ص) واقع در بلوار خیابان شهید اسد پور با حضور آیت الله محسن فقیهی، محمد خامه یار مدیر ستاد اقامه نماز استان قم، مسئولان شهرداری و شورای شهر، خیرین مسجد ساز و عموم مردم برگزار شد.

حجت الاسلام اسد زاده امام جماعت محله و عضو هیئت امنای مسجد تازه تاسیس شده بقیه الله اعظم(ع) ضمن تشکر از حضور مسئولان و مردم در مراسم کلنگ زنی گفت: کمک در ساخت مسجد یک امر پسندیده الهی و از اعمال باقیات الصالحات به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به نیاز محله اسد پور به مسجد ابراز داشت: از آنجایی که مسجد پایگاه عبادی، فرهنگی و سیاسی هر محله به شمار می رود، این محله از این نعمت بی بهره بود و اهالی محل به دلیل دور بودن دیگر مساجد، اعمال عبادی و عزاداری های خود را در منزل و به صورت فردی انجام می دادند.

وی در ادامه با اشاره به پروژه 4 ساله مسجد بقیه الله اعظم(ص) افزود: این مسجد با 1800 متر زیر بنا از موقوفات مرحوم میرباقری است که بنا است در دو بخش حسینیه و مسجد برای استفاده مردم محله و اتوبان هم جوار، احداث شود.

محمد خامه یار مدیر ستاد اقامه نماز استان قم نیز در ادامه مراسم خاطرنشان ساخت: در استان قم 1200 مسجد و حسینیه وجود دارد که به نسبت جغرافیای استان و همچنین دیگر استان ها رقم ناچیزی است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر 14 روز یک بار کلنگ زنی مسجد داریم، مطرح کرد: هر 14 روز یک بار کلنگ زنی مسجد داریم و مسجد بقیه الله اعظم(ص) چهارمین مسجد این طرح است و قصد داریم مسیر های زیارتی همچون اتوبان گرمسار که در دو دولت کلنگ زنی انجام شد، ولی مسجد احداث نشد و همچنین جاده اراک را تحت پوشش برنامه خیرین مسجد ساز قرار دهیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: مردم باید ما را در ساخت مساجد کمک کنند و همانگونه ما از مسئولان انتظار یاری داریم از مردم نیز به قدر توان حتی یک آجر انتظار داریم.

وی در پایان با اشاره به اهمیت پیوست فرهنگی به ویژه مسجد در محلات نو ساز، یادآور شد: امید داریم که قبل از تایید نقشه پروانه محلات نوساز پیوست فرهنگی آن محلات به ویژه مساجد در برنامه قرار بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha