سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه بیکاری نتیجه تعریف غلط و نادرست از کار و خلاصه‌کردن آن در پشت‌میزنشینی است، گفت: مسبب وضعیت معیشتی و اقتصادی امروز ما، آمریکا نیست، بلکه نتیجه بدفکری، دزدبودن برخی مدیران و بی‌توجهی قوه قضاییه ماست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در جمع خانواده‌های طلاب و شرکت‌کنندگان دوره آموزش کاربردی سازی گیاهان دارویی، اظهار کرد: این گام مهم و ماندگاری در راستای توانمندسازی و اشتغالزایی بود که با همکاری مؤسسه حیات طیبه ویژه همسران و دختران طلاب و روحانیون انجام شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین حائری کارآفرینی و خودکفایی را اساسی‌ترین کارها عنوان کرد و افزود: متأسفانه امروز بدون استثنا شهری، روستایی، فقیر و غنی همه از بیکاری فرزندان خود گله دارند که براساس نگرش و باور غلط جامعه ماست که کار را صرفا پشت‌میزنشینی می دانند، مگر یک جامعه 80 میلیونی به چند میز نیاز دارد؟

وی ابراز کرد: جای بسی تأسف است که با داشتن تاریخی پرافتخار، دینی کامل و راه‌هایی روشن پیش‌رو،  عده کثیری در جهنمی که به دست خود ساخته‌اند زندگی می‌کنند و به جای پذیرفتن اشتباه خود، روحانیت و دین اسلام را مقصر تمام مشکلات می‌شناسند.

بیکاری نتیجه تعریف غلط عوام از کار است

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: میدان وسیعی برای کار و اشتغال در جامعه وجود دارد، ولی خود افراد عرضه درآمدزایی ندارند، تنبل و تن‌پرور شده‌اند در واقع مانع اصلی اشتغال بسیاری از جوانان امروز ما مفت‌خوری و تن‌پروری است.

وی متذکر شد: چین همیشه 20 برابر ما جمعیت داشته است امروز با جمعیت میلیارد و 400 میلیون نفری به اندازه نیمی از جامعه ما فقیر ندارند، شاید چندان ثروتمند نباشند اما فقیر هم نیستند و اکثریت شاغل هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حائری ادامه داد: «کار» افتخار و ارزش و جوهر آدمی است اما برخی کارکردن را ننگ می‌دانند و سراغ کار نمی‌روند و معظل بیکاری چوب افکار غلط و ناروای جامعه است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان بیان کرد: به گفته استانداری خراسان رضوی نیمی از بودجه‌های عمرانی به دلیل نبود نیروی کار هزینه نشده، همچنین بیش از 90 درصد بودجه سازمان میراث فرهنگی به دلیل عدم نیروی مفید که معماری قدیمی را یاد داشته باشند، بلا استفاده مانده است.

بی‌توجهی قوه قضاییه به‌وجودآورنده وضعیت امروز است

وی تصریح کرد: عده‌ای دزد و مفت‌خور در بازار به دنبال خرید و فروش دلار و عده‌ای بی‌عرضه‌تر از به جای جلوگیری آنها، خود به چپاول و غارت اموال مردم افتاده‌اند و نتیجه وضعیت اسف‌باری است که شاهد آن هستیم و امروز گله و شکایت از بیکاری نقل هر جمع و محفلی شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حائری با اشاره به اینکه بیکاری درد و بلای جامعه به علت بدفرهنگی و طلاق به عنوان دومین معضل جامعه چوپ بی‌حیایی و بی‌غیرتی زنان و مردان است، خاطرنشان کرد: اغلب، مشکلات را به گردن آمریکا می‌اندازیم درحالی‌که حضرت آقا خود فرمودند: آمریکا کمتر از آن است که بلایی سرِ ما آورد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: مسبب این مسائل آمریکا نیست، بلای امروز نتیجه بدفکری، دزدبودن برخی مدیران، بی‌توجهی قوه قضاییه ماست، ما خود عامل به وجود آورنده این مشکلات هستیم.

گفتنی است، نخستین دوره آموزشی کاربردی محصولات گیاهی ویژه خانواده های طلاب از سوی مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با همکاری انجمن گیاهان دارویی کشور، مؤسسه حیات طیبه مشهد و اتحادیه گیاهان دارویی مشهد ویژه همسران و دختران طلاب برگزار شد.

313/28

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha