سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام علی کشوری

حوزه/ دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با بیان اینکه اسناد بین المللی به دنبال دگرگون ساختن زندگی و سبک زندگی هستند، گفت: حوزه های علمیه باید برای سبک زندگی در جامعه برنامه ریزی کنند و فکری برای اسناد بین المللی بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام علی کشوری، در همایش تبیین الگوی جدید نگهبانی از نظام با موضوع  پیشنهادی برای مقابله با تهاجم اسناد بین المللی به هویت شیعی در محل بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی اظهار داشت: وقتی از  اسناد بین المللی سخن به میان می آید، در واقع به صدها محاسبه  علمی غلط که در آنجا گنجانده شده است، باید اشاره کرد که این اسناد مستدل به ظاهر منطقی، به نوعی زندگی مردم را به چالش می کشد.

وی در ادامه برای اینکه با ماهیت اسناد بین المللی و چگونگی آن آشنا شویم  سوال هایی را مطرح کرد و با طرح این سوال که با چند سند بین المللی روبرو هستیم و چقدر گسترده است؟  خاطر نشان کرد: 17 آرمان اصلی در سند 2030 در حوزه های مختلف وجود دارد.

حجت الاسلام کشوری گفت: اسناد بین المللی، ظاهر زیبایی دارند، به عنوان مثال به فقر اشاره کرده و علت آن را نبود آزادی می داند، یعنی کسی فقیر است که آزادی گسترده ندارد.

وی اضافه کرد: از نظر سازمان ملل به خانمی که ازدواج کند، زن فقیر می گویند، زیرا آنها معتقدند که ازدواج او را محدود می کند.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ادامه داد: هدف دیگری که  اسناد بین المللی دنبال می کنند، به صفر رساندن گرسنگی است تا جامعه را به سلامت مطلوب و رفاه برسانند اما می خواهند با حذف شرافت از زندگی انسانی به این هدف برسند .

تدبیر حوزه های علمیه برای مقابله با اسناد بین المللی

وی با بیان اینکه اسناد بین المللی به دنبال دگرگون ساختن زندگی و سبک زندگی هستند، گفت: حوزه های علمیه باید برای سبک زندگی در جامعه و این اسناد بین المللی،  برنامه ریزی و چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام کشوری با بیان اینکه  پنج پرونده نقد برای اسناد بین المللی متصور هستیم، گفت: پرونده اول ؛ اشکلات و تعارضات حقوقی با قانون اساسی است.
 اسناد بین المللی نفوذ را قانون می داند
وی افزود: برخی قوانین، به گونه ای است که نفوذ را قانونی می داند و در نتیجه با این پدیده در قالب نفوذهای امنیتی، ژنتیکی و ساختار بیوتروریستی مواجه می شویم.

حجت الاسلام کشوری با بیان اینکه از نظر اسناد بین المللی خانواده موضوعیت ندارد، گفت: این دیدگاه را به طور دائم به بهانه گسترش اسناد بین المللی به روز می شود و نوعی نفوذ را رقم می زند.

اسناد بین المللی، ضد دین  هستند

وی یکی دیگر از تعارضات  اسناد بین المللی را تعارف و معارف ضد دین بیان کرد و افزود: اسناد بین المللی بر اساس یک سری تعاریف که در دین اسلام و اعتقادات ما پذیرفته شده است، نیست و به طور مثال، روضه امام حسین(ع) را مصداق خشونت و ظلم می دانند و در کتاب های درسی مدنظر آنان، بیان مقوله های ایثار، شهادت و حق و باطل نیست.

وی درباره یکی دیگر  از تعارضات و تفاوت های اسناد بین المللی اظهار کرد: باید جایگزین آنها را بحث کرد زیرا نقد به تنهایی خوب نیست و می بایست به بحث های اثباتی بپردازیم.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در ادامه با طرح این سوال که چرا برنامه ریزان کشور میل به پذیرش اسناد بین المللی دارند؟ گفت: برخی به صراحت می گویند، مدیران ما نفوذی اند، ولی بیشتر این افراد از خانواده همین ملت هستند و در واقع علت پذیرش آیتم ها و مفاهیم اسناد بین المللی به دلیل تدریس این مقوله ها در دانشگاه های ایران است .

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها تاکید کردند که علوم انسانی مسموم است، افزود: در دانشگاه های ایران علوم انسانی غربی تدریس می شود، متدین ما هم همان مفاهیم را قبول دارند، حتی در دانشگاه های خوب کشور که به ظاهر حوزوی و دانشگاهی هستند، این مفاهیم توضیح داده می شود و برنامه ریزان فارغ التحصیل همین دانشگاه ها هستند.

شفافیت فساد را قانونی می کند

حجت الاسلام کشوری به مسئله شفافیت که در جامعه امروز مطرح است، اشاره و خاطر نشان کرد: این مسئله، فساد را قانونی و بیشتر می کند، زیرا ریشه فساد در حرص، استکبار و حسد می باشد که اگر این سه چیز در انسان از بین نرود ریشه فساد خشک نشده است .

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با بیان اینکه در سایه غفلت حوزه های علمیه از اتفاقات و اسناد بین المللی که در کشور و جهان اسلام اتفاق می افتد، گفت: رهبر انقلاب مانع شدند که اسناد بین المللی به خصوص 2030 در کشور اجرا شود، به همین خاطر این سند به صورت مخفیانه در NGO  مختلف در کشور مطرح شد.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که برای بهتر اجرا شدن این اسناد صورت می گیرد، از طریق گفتگو است که یک نوع دانش و استاندارهای خاصی را به اشتراک می گذارند و دائما گزارش پیشرفت کار در عرصه بین المللی را بیان می کنند.

حوزه علمیه تبلیغ تخصصی ویژه مسئولین راه اندازی کند

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه نسبت به این امور ورود نیافته اند، اظهار کرد: سال های سال است در حوزه های علمیه تلاش می کنیم که نوعی تبلیغ تخصصی ویژه مسئولین راه اندازی کنیم زیرا برای مفاهیم غلط به حضور حوزه علمیه نیاز است.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه تنها نهادی است که باید مفاهیم دینی را به مسئولین ارائه کند، تصریح کرد: از آن طرف سازمان ملل شکل اجرای اسناد در داخل کشور را بیان می کند که البته شورای نگهبان  باید مراقب شکل اجرای این اسناد در کشور باشد و نباید تنها به محتوای اسناد توجه داشت.

حجت الاسلام کشوری در ادامه با طرح این سوال که با چه روشی اسناد بین المللی را نقد کنیم؟ گفت: عمدتا در نقدها روش های خاصی وجود ندارد اما به هر حال از آنجا که معرفت امام، شناخت امام است و بدون امام هدایتی اتفاق نمی افتد، هرگاه اسناد بین المللی مسئله ای را ملاحظه کرد که به تنزلزل جایگاه امام ربط داشت، این محتوا را باید به چالش کشید.

وی ادامه داد: علم مسئله ای دیگری است که باید در بررسی اسناد بین المللی مورد توجه قرار داد این است که اهل بیت(ع) یک تعریف خاصی دارند و بر طبق فرمایش حضرت علی(ع) علم آن معادله ای است که روابط انسانی را تنظیم می کند.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی عامل  تربیت و تزکیه  را یکی دیگر از تفاوت ها در اسناد بین المللی بیان کرد و افزود: باید جلوی هر پیشنهاد ضد تربیت و تزکیه جلو آن گرفته شود و از آنجا که پیشگیری از ناحیه ظلم و عبرت است یک جامعه خوب پر از عبرت آفرینی می باشد.

حجت الاسلام کشوری همچنین تصریح کرد: نقدی در حوزه علمیه قم درباره اسنادهای بین المللی صورت گرفته است که  با نقدی که در واتیکان درباره این موضوع انجام شده، بسیار متفاوت می باشد زیرا حوزه های علمیه نقد را براساس تناسب و عدم تناسب با ولایت انجام داده اند .

شورای نگهبان الگوی نگهبانی از نظام را ارتقا دهد

وی با بیان اینکه شورای نگهبان الگوی نگهبانی از نظام را ارتقا دهد، افزود: اگر شورای نگهبان می خواهد به وظیفه خودش که نگهبانی از نظام است دست یابد، باید کار مقایسه ای انجام دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha