سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مصرف گوشت حلال در میان غیرمسلمانان آمریکایی افزایش یافته است

حوزه/ کارشناسان و فروشندگان گوشت حلال می گویند که نه تنها مسلمانان بلکه غیرمسلمانان آمریکایی اخیرا به خرید گوشت ذبح حلال علاقه نشان می دهند و این محصولات را خریداری می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از newsvideo، افزایش رو به رشد در صنعت گوشت حلال در آمریکا نشان می دهد که مسلمانان تنها مشتریان گوشت های تهیه شده به شیوه ذبح حلال محسوب نمی شوند و تعداد قابل توجهی  از غیرمسلمانان نیز به خریداری این محصولات جذب  شده اند.

«هارون لطیف» از شرکت تحقیقاتی «دینار استاندارد» که مقر آن در نیویورک قرار دارد، تحقیقاتی در این باره انجام داده و می گوید که این مسئله دلایل متعددی داشته است.

لطیف در این باره گفت: افزایش مصرف گوشت حلال را شاهد هستیم که البته مسلمانان نقش زیادی در اینجا داشته اند، اما غیرمسلمانان آمریکا نیز به مصرف این گوشت علاقه نشان می دهند.

لطیف افزود: بسیاری از آمریکایی ها بدون اینکه حتی بدانند گوشت حلال می خرند و از آن لذت می برند. گوشت حلال در بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای شناخته شده و همچنین مغازه ها و سوپرمارکت های محلی در دسترس است و همیشه هم مارک حلال ندارد.

در این میان فروشندگان محلی گوشت حلال می گویند که بسیاری از مشتریان آنان را غیرمسلمانان تشکیل می دهند. اسدالله یک قصاب مسلمان از یک مغازه فروش گوشت حلال، می گوید: آمریکایی ها در اینجا خودشان بسیار علاقه مند گوشت حلال به ویژه بره و بزغاله شده اند.

این در حالی است که بسیاری از مردم آمریکا هنوز شناخت درستی از ماهیت گوشت حلال ندارند و در این میان برخی معتقدند که مصرف آن باید در جشنواره ها و مراسم ها  در راستای آگاهی رسانی افزایش یابد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha