سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام قابل

حوزه/ مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: در زیارت عاشورا مفاهیم ارزشمند ی است که نشان دهنده این است که بتوانیم همیشه در برابر ظالمین و مستکبرین به خوبی ایستادگی نماییم . در خواندن آن همیشه مداومت نمایید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام علی قابل، در مراسم معنوی ساهپوشان که در آستان مبارک چهارانبیا با حضور عزاداران سوگوار سالار شهیدان برگزار شد،ضمن تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم گفت: احیای اسلام ناب نیز از جمله مواردی است که از قیام عاشورا گرفته‌ شده و شیعیان با الگو قرار دادن آن در طول تاریخ به رسالت‌های خود عمل کرده‌اند.

حجت الاسلام قابل خاطرنشان کرد: این ایام همواره برای مسلمانان برکات زیادی داشته؛ لذا انتظار می رود تا مداحان و سخنرانان اهداف قیام امام حسین(ع) را برای مردم بیان و بر لزوم الگو گرفتن از آن حضرت و یاران باوفایش تاکید کنند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین تصریح کرد: محرم ماه ایثار و از جان گذشتگی، ماه حماسه، شجاعت و جوانمردی و ماه ظلم ستیزی و مبارزه با ذلت است، ماهی است که الفبای آن فداکاری، جانبازی، خلوص و خدامحوری می باشد.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: عزاداری هاي ماه محرم تجلی روحيه ظلم ستيزی و ولايتمداری مردم ايران است و در اين عرصه ملت ایران همواره پيشرو بوده اند.

استاد حوزه ودانشگاه اظهار داشت: امام حسین(ع) به حق، پرچمدار راستین اسلام ناب محمدی است که نشان داد انسان حقیقی هیچ گاه در برابر ظلم و ستم سر خم نخواهد کرد.

حجت الاسلام قابل بیان کرد: امام حسین(ع) اگرچه با یزید مبارزه کرد، اما مبارزه ی بزرگ ایشان با جهل و گمراهی بود و این گونه است که حماسه ساز کربلا، آموزنده  راه مبارزه با ستمکاران در تاریخ اسلام شد.

وی خواندن در زیارت عاشورا را در این ایام را بسیار با اهمیت دانست وعنوان کرد: در زیارت عاشورا مفاهیم ارزشمندی است که نشان دهنده این است که بتوانیم همیشه در برابر ظالمین ومستکبرین به خوبی ایستادگی نماییم که در خواندن آن همیشه مداومت نمایید.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه نیست، رخداد عاشورا فرهنگی جاودان و نقشه راه سعادت و جاودانگی است، مسیری که بزرگان دین اسلام برای حفظ عزت و شرف مسلمانان با سربلندی پیموده اند و در برابر ظلم ایستادگی کرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha