سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نصیرایی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این‌که اگر از شیعه ولایت مداری گرفته شود چیز برای از دست دادن ندارد،گفت: باید همه برنامه های ما دارای پیوست فرهنگی باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام مجید نصیرایی مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی، در مراسم تجلیل از منتخبان مرکز صدا و سیمای خراسان جنوبی در جشنواره ۲۱ رادیویی و تلویزیونی کشور، اظهار کرد: فرانسیس‌ فوکویاما‌ یکی از فیلسوف ها و نظریه پردازان معروف آمریکا و استاد در سال ۱۹۸۶  مقاله ای را با عنوان «شیعه چیست و چطور می توان با شیعه مقابله کرد‌» را در کنفرانسی در اسرائیل ارائه کرد.

وی با بیان اینکه نظر این نظریه پرداز آن بوده که افق پرواز شیعه خیلی بالاتر از تیرهای ما است، افزود: از دیدگاه وی شیعه پرنده ای است که دو بال دارد،یک بال سبز و یک بال سرخ.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی عنوان کرد: این نظریه پرداز می گوید،بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالتخواهی است چون شیعه در انتظار عدالت به سر می برد امیدوار است و انسان امیدوار هم شکست نمی خورد.

حجت الاسلام نصیرایی ادامه داد: بال سرخ شیعه نیز از دیدگاه فوکویاما،کربلا است.

وی تصریح کرد: از دیدگاه این نظریه پرداز آمریکایی،شیعه بعد سومی هم دارد که بسیار مهم است؛ این پرنده زرهی به نام ولایت مداری بر تن دارد که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی تاکید کرد: فوکویاما‌ ادعا کرده است که در بین کلیه مذاهب اسلامی، شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت فقهی است، یعنی فقیه می تواند ولایت داشته باشد، این نگاه برتر از نظریه نخبگان افلاطون است‌.

حجت الاسلام نصیرایی ضمن اشاره به این مهم که این نظریه پرداز به صراحت تاکید کرده است که اگر می خواهید شیعه را زمینگیر‌ کنید بایستی از مهندسی معکوس استفاده کنید، متذکر شد: وی معتقد است که اولین چیزی که باید از شیعه گرفته شود ولایت مداری و ولایت محوری است چرا که وقتی که این مهم از شیعه گرفته شود، شیعه دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و می توانید تاسوعا و عاشورا را هم از شیعه بگیرید.

وی با اشاره به این که عمده برنامه هایی که غربی ها تهیه می کنند هم بر همین اساس است، اذعان داشت: غربی ها در راستای ریشه کنی شیعیان عمده‌ تلاش شان بر حول محورهای موضوعات شهادت طلبی، ولایت مداری و مهدویت متمرکز است.

حجت الاسلام نصیرایی‌ ضمن اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از خبرنگاران به عنوان "افسران جنگ نرم‌" یاد کرده اند، گفت: خبرنگاران دارای رسالت عظیمی در این زمینه هستند، اصحاب رسانه و خبرنگاران بایستی در راستای روشن سازی افکار جامعه در بحث ولایت مداری و پیروی از ولایت نهایت تلاش شان را بکنند.

وی تاکید کرد: اگر ایمان و اعتقادات از ما گرفته شود برخورد با این نظام و مردم هیچ کاری ندارد و اگر ایمان در کشور ما نباشد این کشور هم به سرنوشت کشورهایی همچون مصر، لیبی و‌....دچار می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر خدای نکرده در اثر سهل انگاری آتش به پا شود، تر و خشک کنار همدیگر می سوزند، ابراز کرد: رسالت مان سنگین است و رسالت رسانه ها و از جمله صدا و سیما از بقیه سنگین تر است.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه باید هوشیارانه‌ عمل کنیم و میدان را خالی نگذاریم، تبیین کرد: باید توجه داشته باشیم که همه برنامه های مان دارای پیوست فرهنگی باشد.

وی در پایان ضمن تسلیت پیشاپیش شروع ماه محرم، اظهار داشت: بایستی تلاش کنیم که حیات و ممات ما حسینی، فاطمی و علوی باشد.

لازم به ذکر است که در پایان این جلسه از ۹ نفر از منتخبین مرکز صدا و سیمای خراسان جنوبی در بخش های مختلف رادیویی و تلویزیونی تقدیر به عمل آمد که نام محسن نوفرستی مدیر خبرگزاری حوزه در خراسان جنوبی نیز در دو بخش جشنواره جزو نام های برگزیده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha