سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
وقف

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: وقف در حوزه گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) یکی از نیازهای جامعه امروز است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه با کمبود وقف های قرآنی مواجه هستیم، اظهار داشت: وقف در حوزه گسترش فرهنگ قرآن واهل بیت(ع) یکی از نیازهای جامعه است.

وی با بیان اینکه فرهنگ وقف از ابتدای اسلام وجود داشته و اولین وقف در اسلام وقف خانه خدا بوده، افزود: وقف مناطق شیعه نشین بیشتر در حوزه‌های عزادارای، اطعام، کمک به ایتام و مستمدان می باشد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در شهرستان درمیان 450 موقوفه ثبت شده که از این تعداد 270موقوفه مربوط به مناطق شیعه نشین و180موقوفه مربوط به مناطق سنی نشین است، که بیشتر موقوفات اهل سنت در مواردی اعم از خادمان مسجد، مخارج مسجد و امام جماعت می باشد.

حجت الاسلام بخشی پور تصریح کرد: از ابتدای آغاز سفرهای تابستانی تا کنون 21هزار و 140 نفر زائر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی مستقر شده اند.

وی افزود: این تعداد زائر در 96 بقعه متبرکه استان از تاریخ 24 تیرماه تا امروز اسکان یافته و تا پایان تعطیلات تابستانی نیز 621 زائر سرا آماده پذیرایی از زائران و مسافران خواهد بود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: بقاع متبرکه در شهرستان های طبس، خوسف، نهبندان، سربیشه، فردوس و بیرجند بیشترین تعداد مسافر را به خود اختصاص داده اند.

حجت الاسلام بخشی پور مطرح کرد: در بقاع متبرکه استان خیمه‌های معرفتی با حضور 45 مبلغ دینی برپا شده که پاسخگوی موضوعات شرعی زائران هستند.

وی بیان داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تمام فعالیتهای اوقاف در سطح بقاع متبره در راستای اجرای منویات رهبری وجلب رضایت مردم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha