جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام شهامت - جامعه المصطفی

حوزه/ اولین گردهمایی مزدوجین ویژه طلاب المصطفی که در سال ۱۳۹۷ تشکیل خانواده داده اند، با حضور ۱۶۰ نفر از طلاب و همسرانشان در ساختمان مشاوران منطقه ای المصطفی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شهامت، مسئول ستاد تشکیل خانواده المصطفی، در اولین گردهمایی مزدوجین ویژه طلاب المصطفی، در سخنانی به برخی از ضروریات زندگی مؤمنانه، شاد و عاشقانه پرداخت.

 وی در ادامه به بیان ویژگی های حیات طیبه  اشاره کرد و گفت: حیات طیبه یک زندگی حقیقی و به دور از خواری و ذلت است. خدا در قیامت به بعضی می فرماید شما عرضه بر آتش می شوید، زیرا شما در دنیا طیباتتان را از بین بردید. پس معلوم می شود طیبات چیزهایی هست که انسان باید به آن دست یابد، اگر رسید به حقیقت رسیده، اگر نداشت فردای قیامت که روز ظهور حقیقت ها هست آدمی دچار خواری و ذلت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهامت ادامه داد: ممکن است افرادی که زندگی غیر طیب دارند در دنیا خیلی خوش باشند، اما این زندگی محدود است. زندگی و خانواده طیب و طیبه،  یک زندگی جامع است که شامل دنیا و آخرت می شود.

وی حیات طیبه را ملاک سعادت دانست و گفت: زندگی بر اساس تقوا ملاک سعادت است. اگر خواستید به یک زندگی نمره دهید، بهترین همسران با تقواترین آنهاست. در زندگی ظواهر نیز اهمیت دارند اما ملاک اصلی تقواست بنابراین در روایات تاکید شده است که اگر خواستگاری برای دختر شما آمد، پس از آزمودن تقوا، اخلاق و امانت داریش او را بپذیر و الا پشیمان می شوی.

مسئول ستاد تشکیل خانواده طلاب المصطفی، زندگی مشترک طیب را جلوه آیه الهی خواند و گفت: خداوند فرموده «خلق لکُمْ مِنْ أنْفُسِکُمْ أزْواجا « و در ادامه می فرماید: «إنَّ في ذلِک لْآیات». مسأله زوجیت نشانه الهی هست  اما برای کسانی که اهل تفکر هستند «لقوم یتفکرون». زندگی طیب جلوه آیات الهی است. جوان های عزیز، در زندگیتان آیه ها و نشانه های خدا را پیدا کنید. اولین نشانه خدا همین عشقی هست که خدا در دل شما قرار داده است.  همین دلتنگی که اگر چند ساعت یا چند روز همسرتان را نبینید برایتان پیش می آید. آیه های خدا این بچه هایی که از نسل شما به دنیا می آیند و می توانند شخصیت های بزرگ باشند.

وی زندگی مشترک طیبه را مشمول نصرت الهی دانست و افزود: اگر  زندگی مشترک طیب و طیبه شد،حتما یاری خدا نیز هست. آن زمان دیگر نگران رزق نباشيد. گرانی بشود، مگر خدا العياذ بالله نيست. رزق ما را خالق ما تعهد کرده نه دولت، نه شوهر، نه پدر و مادر ؛اينها همه ابزار و وسيله هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شهامت ادامه داد: مسائل اجتماعی فراز و فرود دارد.  با قرار گرفتن انقلاب در  برابر دشمنان بزرگ، ممکن است برای کشور مشکلاتی پيش آيد. از اين مشکلات بزرگتر هم برای انقلاب ما پيش آمده که انقلاب با سرافرازی از آنها عبور کرده است. بنده یادم هست صدام پشت رادیو آمد و گفت که ما بنا داریم سه روزه اهواز و ده روزه میدان آزادی را فتح کنیم، صدام کجا رفت؟ صدام که عربده می کشید و می خواست انقلاب را از بین ببرد آن گونه به درک واصل شد، ترامپ هم به همین سرنوشت مبتلا خواهد شد.

مسئول ستاد تشکیل خانواده طلاب المصطفی در ادامه، رعایت حلال و حرام، اخلاق مداری، مودت، همفکری، سعی و تلاش، خدامحوری، احترام متقابل، عبودیت و تربیت نسل سالم، حفظ اسرار زندگی، پرهیز از خشم و تکبر و ... را از الزامات زندگی طیبه برشمرد و در ادامه توصیه هایی را برای برخورداری از یک زندگی مشترک موفق بیان نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha