سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نخل امیرچخماق یزد

حوزه/ برای دومین سال پیاپی نخل برداری قدیمی ترین نخل جهان در ایام ماه محرم در یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آئین نخل‌برداری اباعبدالله الحسین(ع) امسال هم در حسینیه امیرچقماق یزد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، مسئول هیئت امنای حسینیه امیرچقماق یزد گفت: این مراسم با شکوه، بعداز اقامه نماز ظهر و عصر در روز عاشورا در تکیه امیرچقماق یزد با حضور عزاداران منطقه محمد آباد و مردم شهر دارالعباده یزد برگزار خواهد شد.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه این مراسم سال گذشته نیز با حضور با شکوه مردم دارالعباده برگزار شد، تصریح کرد: نخل امیرچخماق یزد به عنوان قدیمی‌ترین نخل جهان با ۴۵۰ سال قدمت،  سال گذشته پس از بهسازی بعد از ۷۰ سال از زمین بلند شد.

وی با بیان این مطلب که این نخل دارای چوب های بلند و کوتاه بوده و  جابه جا کردن آن روش منحصر به خود را دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در گذشته این نخل توسط مردم منطقه محمد آباد برداشته شده  و آن ها روش اصولی جابه جایی این نخل را می دانند نخل برداری امسال نیز مانند سال گذشته به مردم این منطقه واگذار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در خصوص بهسازی و مقاوم سازی این نخل قدیمی و کهن  هم گفت: امسال نیز در حدود 150 میلیون ریال جهت بازسازی، مقاوم سازی و بهسازی این نخل هزینه شده است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha