جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل رئیس مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه در کرمانشاه:

حوزه/ رئیس مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه با اشاره به حقیقت انقلاب اسلامی و تکلیف حوزویان در تبیین و دفاع صحیح از نظام اسلامی،گفت: شهادت امام حسین(ع) ثمره بی تفاوتی خواص به انجام تکلیف بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، رئیس مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه، در مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی، در مدرسه امام خمینی(ره)، با اشاره به جمله مشهور« اطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَى اللَّحْدِ» از گهواره تا گور، دانش بجویید، گفت: در جریان طلبگی ما حالات تعلیم و تعلم با شیوه متداول سایر مراکز آموزشی متفاوت بوده و در تلاش علمی وقفه ای وجود ندارد.

وی در ادامه با توجه به حدیث پیامبر(ص) که فرمودند: طَلَبُ العِلمِ فَريضَةٌ عَلى كُلِّ مُسلِمٍ و مُسلِمَةٍ.( تحصيلِ دانش بر هر مرد و زن مسلمانى واجب است)، با توجه به احادیث وارده در خصوص علم خواهی و علم آموزی طلاب باید شادابی و روحیه معنوی را در علم آموزی داشته باشند.

رئیس مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه با بیان اینکه در اول کتاب گرانسنگ کافی سخن از عقل و جهل است که ما را وادار به علم آموزی و اندیشیدن می کند، گفت: خدای ناخواسته با این همه تُراث عظیم شیعی نباید طلبه ای انگیزه اش را از دست بدهد.

وی در ادامه با توجه به حدیث امیرالمؤمنین(ع) شریف که می فرماید: بدان برای طالب علم، ساکنان آسمان و زمین استغفار می کنند. پرندگان آسمان ها و ماهیان دریا نیز برای آنها دعا می کنند و فرشتگان بال های خود را برای طالبان علوم پهن می کنند و از این عمل خود اظهار رضایت و خشنودی دارند. گفت: کلام حضرات معصومین(ع) در خصوص طالبان علم، بهترین انگیزه است که عمر ما در راه تعلیم و تربیت و تعقل و اندیشیدن بگذرد.

رئیس مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه افتتاح سال جدید تحصیلی در حوزه های علمیه یک حرکت نمادین می باشد، گفت: با توجه به آیات و روایات، تعلیم و تربیت در هیچ برهه و زمانی تعطیل بردار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در خصوص علت اینکه چرا فراوان به اهمیت علم آموزی در دین و مذهب تشیع تاکید شده،گفت: تا بدانیم که پیامبر(ص) با آن همه احترامات در بین مردم چه شدکه به اهل بیت(ع) او جسارت کردند و حسین(ع) او را خارجی معرفی نموده و به مسلخ بردند.

وی در ادامه حادثه جانسوز عاشورا و بی احترامی به امام حسین(ع) را عدم انجام وظیفه خواص بی بصیرت دانست و گفت: در عصر حاضر اگر در تبیین و تفسیر دین سهل انگاری کنیم، واقعیتی دیگر مثل فرزند پیغمبر(ص) به مسلخ خواهد رفت.

رئیس مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه با اشاره به حقیقت انقلاب اسلامی و تکلیف حوزویان در تبیین و دفاع صحیح از نظام اسلامی ، گفت: شهادت امام حسین(ع) ثمره بی تفاوتی خواص به انجام تکلیف بود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در پایان استقامت مردم را در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ارزنده دانست و گفت: خدا آن روز را نیاورد که خواص و علماء از عمل به وظیفه خود غافل شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha