سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
گفتگو

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: عزاداری که در آن انواع آلات موسیقی به‌کار برود نه تنها پسندیده نیست بلکه از لحاظ محتوایی ممکن است به امر عزاداری آسیب وارد کند.

حجت الاسلام عباس نظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم، به تبیین اصلی فریضه امر به معروف ونهی از منکر ازسوی مبلغین در ماه محرم را با اهمیت دانست و گفت: یکی از شاخصه های اصلی در این ماه این است که بتوانیم این فریضه الهی وقرآنی را که از آموزه های اصلی دین اسلام است را بتوانیم در جامعه ترویج نماییم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: قرآن محور بودن فعالیت های محرم، قرائت قرآن در مجالس عزاداری، رعایت شئونات مذهبي، ترویج نذر فرهنگی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر از دیگر نکاتی است که لازم است در این ایام و در مجالس عزاداری حضرت اباعبدالحسين مورد توجه قرار گیرد و توسط مبلغان به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد:  رقابت می‌تواند مثبت و یا منفی باشد ولی این رقابت در مجالس مذهبی باید برای رضای خدا و هرچه بهتر و سالم‌تر برگزار کردن عزاداری باشد که بتواند موجب ارتقای محتوای فرهنگ عاشورایی شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: عزاداری که در آن انواع  آلات موسیقی به‌کار برود نه تنها پسندیده نیست؛ بلکه از لحاظ محتوایی ممکن است به امر عزاداری آسیب وارد کند.

حجت الاسلام نظری اظهار کرد: مداحان تریبون داران و مجلس گردانان اصلی محرم هستند، لذا انتظار داریم شئونات اسلامی و مطالب موثق وقابل اطمینان را به مخاطبین ارائه نمایند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: هفته اول ماه محرم به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دارد که باید به طور جدی به آن پرداخته شود٬ توجه ویژه به بدعت ها٬ نماز ظهر عاشورا٬ ٬ نماز جماعت٬ وحدت٬ پرهیز از تفرقه نیز از دیگر مواردی است که در این ایام باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha