شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مرکز مشاوره

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه دوره تربیت مشاور در دو مقطع مقدماتی و تکمیلی برگزار شده است از راه اندازی مرکز مشاوره در استان خبر داد و گفت: به منظور ارائه مشاوره در زمینه های مختلف زندگی به مردم و طلاب درصدد راه اندازی مرکز مشاوره هستیم .

حجت الاسلام علی آذرشب امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر، از برگزاری کارگاه های مشاوره ویژه طلاب و اساتید خبر داد و گفت: در سال تحصیلی گذشته تعداد هشت کارگاه با موضوعات مختلف در طول سال تحصیلی ویژه طلاب برگزار شد و الحمدلله این کارگاه ها بسیار موثر و مورد استقبال قرار گرفت.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر استعدادیابی تحصیلی و شغلی، سبک های فرزند پروری، زوج درمانی، سبک زندگی اسلامی، مشاوره پس از ازدواج و روان شناسی شخصیت را از جمله موضوعات کارگاه های مشاروه سال گذشته عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دوره تربیت مشاور در دو مقطع مقدماتی و تکمیلی برگزار شده، از راه اندازی مرکز مشاوره در استان خبر داد و افزود: به منظور ارائه مشاوره در زمینه های مختلف زندگی به مردم و طلاب درصدد راه اندازی مرکز مشاوره هستیم و بدین منظور افرادی را برای انجام مصاحبه به قم معرفی کردیم که در صورت تایید، مرکز مشاوره را راه اندازی می کنیم.

حجت الاسلام آذرشب همچنین از برگزاری جلسات درس اخلاق در سال تحصیلی جدید خبر داد و ابراز داشت: سال گذشته جلسات درس اخلاق در همه مدارس در طول سال برگزار شد و توانستیم از ظرفیت اساتید اخلاق کشوری و استانی در این جلسات استفاده کنیم که بنا داریم برای سال تحصیلی جاری نیز این برنامه را ادامه دهیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر از اجرای طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: این طرح به منظور هماهنگ سازی فعالیت های تهذیبی و تربیتی مدرسه به صورت هماهنگ و منسجم انجام می شود و شورای تهذیبی مدرسه زیر مجموعه آن قرار دارد؛ در این طرح که از سال گذشته آغاز شد بنا است از ظرفیت طلاب و اساتید مدرسه استفاده شود.

وی افزود: همه فعالیت های تهذیبی و تربیتی مدرسه در این طرح دیده شد و قرار است طی 12 نیم سال اجرایی شود.

حجت الاسلام آذرشب برگزاری جلسات معاونین تهذیب مدارس علمیه استان و ارزیابی علمی و اخلاقی تربیتی همه طلاب و نیز برگزاری اردوی قرآنی ویژه طلاب مدارس قرآنی را از دیگر برنامه های این معاونت در سال تحصیلی جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha