سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام نعمت الهی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: نا امید کردن مردم از اهداف شوم دشمنان است که مبلغین امروز باید در این ایام، توطئه های شوم اجانب و استکبار جهانی را در جامعه تبیین نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت الهی، در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم‌الحرام اظهار داشت: اینکه پس از گذشت قرن‌ها هنوز واقعه کربلا به‌عنوان یک حادثه ماندگار باقی‌مانده و ذکر یاد و نام حسین(ع) و مصیبت کربلا همچنان با دل‌های عشاق معامله می‌کند چیزی جز معجزه الهی نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: حال و هوای محرم که می‌رسد دل‌ها همه به‌سوی امام حسین(ع) پر می‌کشد و جوشش احساسات همه انسان‌های شیفته حق و حقیقت مانند یک معجزه الهی مشاهده می‌شود.

وی افزود: عاشورا یک دایره المعارف بزرگ تربیتی است که اگر مداحان و شعرای آیینی به آن رجوع کنند موجب تحول و تغییر در دیگران می‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: دشمن غافل از این بود که این انقلاب ریشه در باورهای الهی و عاشورا دارد و ما هر چه داریم از محرم است و فرزندان ما در هشت سال دفاع مقدس سینه زدند و اشک ریختند و این چیزی جز جوشش باورهای عمیق دینی جوانان نبود.

وی اظهار کرد: روحانیت یکی از کسانی بوده که در طول تاریخ مروج اصلی احکام الهی، تبیین فرهنگ ناب اهل‌بیت(ع) و فرهنگ شیعی بوده و تلاش کردند تا این چراغ و نورانیت در بین مردم گرم‌تر شده و تلألو آن بیشتر شود و مردم هرچه بیشتر از این فرهنگ بهره گرفته و به نحو شایسته هم این وظیفه انجام‌شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ناامید کردن مردم از اهداف شوم دشمنان است که مبلغین باید در این ایام توطئه‌های شوم اجانب و استکبار جهانی را در جامعه تبیین کنند.

حجت‌الاسلام نعمت الهی بیان کرد: ماه محرم و عاشورا زمینه و فرصتی برای احیا امر امامان و ائمه اطهار(ع) است و باید بخش‌های معرفتی این امر مهم تبیین شود و این رسالت سنگین بر عهده مبلغان است و باید عاشورا که دانشگاه بزرگی است را تبیین کنیم و با نیازهای روز جامعه تطبیق دهیم.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امروز تبلیغ چهره به چهره بزرگ‌ترین سرمایه روحانیت شیعه است و باید اهداف تربیتی قیام سیدالشهدا(ع) را تبلیغ کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha