سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 461319
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران؛ اربعین

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: خواهران طلبه مازندران در ایام اربعین در تمام موکبهای بانوان استان حضور فعال خواهند داشت.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ساری، بیان کرد: خواهران طلبه مازندران در ایام اربعین در تمام موکبهای بانوان استان حضور فعال خواهند داشت.

خدیجه ساروی بیان کرد: در سالهای گذشته جمعی از خواهران طلبه به صورت خود جوش در برخی از موکبها به عنوان مبلغ حضور داشته و برنامه هایی از جمله برگزاری حلقات مشاوره مذهبی،، نماز جماعت، پاسخ به شبهات و جلسات روشنگری نسبت به فرقه های انحرافی، بصیرت فزائی، مباحث مهدوی و... به زائرین ایرانی و غیر ایرانی ارائه کردند.

وی افزود: امسال برای اولین بار حوزه علمیه خواهران مازندران به عنوان عضو ستاد اربعین استان در تمام موکبهای مازندران که مخصوص بانوان است، چند طلبه خواهر مسلط به زبان عربی که دوره های آموزشی لازم و حتی بومی شناسی مردم عراق را گذرانده ارسال می نماید.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران مازندران با همکاری اعضای ستاد اربعین استان بروشور حاوی اطلاعات ضروری و مورد نیاز بانوان در سفر اربعین را تهیه نموده که در هنگام تهیه ویزا به آنها  داده خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت گسترده فرقه های نوظهور ازجمله سید شیرازی و احمدالحسن در ایام اربعین، خواهران طلبه مبلغ، دوره های آشنایی کامل و چگونگی پاسخگوئی و برخورد با این فرق را فرا گرفته اند.

ساروی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از وظایف خواهران طلبه در سفر در ایام اربعین در عراق، تببین بحث استکبار ستیزی و پویا بودن این حرکت و مبارزه با تفکر نمادین و مربوط به 1400 سال قبل بودن است.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha