سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مهدوی امین

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت: روحانیون و مبلغان اهداف قیام عاشورا و مکتب امام حسین(ع) را با ارائه روایات متقن و مستدل برای عزاداران تشریح نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد،حجت الاسلام سعید مهدوی امین، امروز در همایش طلایه داران تبلیغ  که در سالن همایش حوزه هنری برگزار شد با اشاره به اینکه مبلغان در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اسلام و یاران باوفایش باید در راستای گسترش شور حسینی در جامعه تلاش خود را بکار گیرند، افزود: در تبلیغ و تبیین اهداف قیام عاشورا باید روح حماسه نهفته باشد و مراسمات عزاداری امام حسین(ع) با شور و معرفت خاصی برگزار شود.

وی با بیان اینکه بهتر است مراسمات عزاداری با نظم و با محوریت مساجد برگزار گردد،اظهار داشت:مساجد باید با حضور هیات مذهبی و انجمن ها فعال باشند و به عبارتی پاتوق هیات مذهبی مساجد باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لستان با اشاره به اینکه در مراسم های عزاداری باید از وجود علماء و سخنرانان برجسته بهره گیریم، خاطر نشان کرد:با هماهنگی های لازم در ایام محرم و صفر امسال روحانیون و مبلغان  برجسته و خطیب در مناطق مختلف استان لرستان اهداف قیام عاشورا را برای عزاداران تبیین می نمایند.

حجت الاسلام مهدوی امین بیان احکام شرعی،تبیین اهداف عاشورا،لزوم ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ،برگزاری نماز بویژه نماز ظهر عاشورا و تبیین مواضع  و اهداف انقلاب را از مهمترین رسالت های مبلغان در ایام عزاداری محرم و صفر برشمرد.

وی با تاکید بر بستر سازی انتشار رسانه ای عزاداری ها و برنامه  های هیات مذهبی تصریح کرد:روحانیون و مبلغان مستقر فعالیت ها و سخنرانی های خود را در جمع هیات مذهبی در کانال های مجازی برای مخاطبان به اشتراک بگذارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به اینکه باید مبلغان و روحانیون زمینه حضور حداکثری کودکان و نسل جوان را به مراسم عزاداری امام حسین(ع) فراهم نمایند، گفت:برای جذب بیشتر قشر جوان به این محافل باید بخشی از برنامه ها را به آنان واگذار نمود.

حجت الاسلام مهدوی امین در پایان بر نظم و انضیاط هیات عزاداری تاکید کرد و گفت:عزاداران باید با نظم و آرامش به عزاداری بپردازند و تعامل بیشتری با مسئولان انتظامی و مدیران هیات مذهبی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha