سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ اختتامیه سوگواره های عاشورایی هیئت

حوزه/ معاون فرهنگی- اجتماعی دانشگاه قم از برگزاری پنجمین سوگواره ملی عاشورایی« سفر تا صفر» در شهر مقدس قم همزمان با شروع ماه محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوروزی ،پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری این سوگواره که در دفتر معاونت فرهنگی دانشگاه قم برگزار شد، با بیان این که شروع سوگواره امسال همزمان با محرم است، ابراز داشت: سوگواره امسال پنجمین دوره از سری برنامه های ما می باشد که در ابعاد کمی و کیفی گسترده تر از دوره های قبل است

وی افزود: نخستین دوره این سوگواره در محرم سال ۹۳ در سطح استان قم در قالب چهار رشته برگزار شد و دوره دوم نیز سال بعد باز هم در سطح استانی اما با  پنج رشته برگزار شد.

مسئول برگزاری این سوگواره عاشورایی با اشاره به این که در سوگواره سال 1395 هزار اثر به دبیرخانه رسید، گفت:سوگواره دوره سوم را به صورت منطقه ای برگزار کردیم و با توجه به استقبال صورت گرفته،سوگواره دوره چهارم که سال گذشته برگزار شد، به صورت ملی در هفت رشته برگزار شد و بیش از 2700 اثر به دبیرخانه در بخش های مختلف رسید.

معاون فرهنگی دانشگاه قم با اشاره به دوره پنجم این سوگواره گفت: این دوره هم به صورت ملی در پنج بخش و 11 رشته برگزار خواهد شد که پوستر و سایت این دوره در محضر حضرت آیت الله علوی گرگانی چند روز پیش رونمایی شد.

وی افزود: هنر هنگامی که در خدمت ارزش های دینی قرار بگیرد قدمی ماندگار برداشته خواهد شد و از آن سو هم وقتی تعالیم دینی با زبان هنر بیان شود ماندگار می شود.

مسئول برگزاری این سوگواره عاشورایی با اشاره به اینکه هدف این است از علم، هنر و ادب دانشجویان در راستای خدمت به تعالیم دین استفاده شود، گفت: این سوگواره در بخش های پژوهشی، ادبی، چندرسانه ای و رسانه های دیجیتالی برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود تعدا آثار از سال قبل هم بیشتر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی با بیان این که شروع دریافت آثار همزمان با آغاز ماه محرم است ، گفت: علاقمندان  می توانند آثار خود را تا 19 آبان ماه از طریق سایت سوگواره و یا به آدرس معاونت فرهنگی دانشگاه قم  و یا پیام رسان های داخلی سوگواره به دبیرخانه مرکزی ارسال کنند.

گفتنی است: اختتامیه پنجمین سوگواره ملی عاشورایی سفر تا صفر، اواخر آذر ماه سال جاری در دانشگاه قم برگزار می گردد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha