سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله

حوزه/ شیخ نبیل قاووق گفت: میزان تبادلات تجاری رژیم صهیونیستی و کشور های حاشیه خلیج فارس از زمان آغاز سال میلادی تاکنون بیش از یک میلیارد دلار است به گونه ای که نتانیاهو گفت: گمان نمی کردم که روزی برسد که با کشور های حاشیه خلیج فارس در سطح سیاسی، امنیتی و اقتصادی تا این حد روابطمان عادی شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله طی مراسمی گفت: تأخیر در تشکیل دولت دارای اهداف سیاسی است که از سوی بیگانگان مدیریت می شود تا لبنانی ها به گرداب اختلافات و جناح بندی و حزب گرایی گرفتار کنند.

حزب الله برای تسریع در تشکیل دولت جدید تلاش می کند

وی با بیان اینکه تأخیر در تشکیل دولت به ضرر تمامی قدرت های سیاسی و شهروندان است و نفع هیچ کس نیست، افزود: حزب الله به تلاش خود برای حل مشکلات و رفع موانع و تسریع در تشکیل دولت ادامه می دهد و شرط تشکیل دولت وحدت ملی، اعتماد به معیار واحد و دوری از نسبیت معیار هاست.

عضو ارشد حزب الله با اشاره به اینکه لبنان با معادله همکاری ارتش و مقاومت در دژ مستحکم است و در برابر تجاوز اسرائیل آماده است، تصریح کرد: در زمانی که مقاومت زیباترین تصاویر کرامت، عزت و پیروزی امت را رقم می زند، برخی از طریق کوتاهی در حق مسئله فلسطین و با عادی سازی روابط با اسرائیل چهره ناپسندی از امت ساخته اند.

تبادلات تجاری اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس به یک میلیار رسیده

وی افزود: میزان تبادلات تجاری رژیم صهیونیستی و کشور های حاشیه خلیج فارس از زمان آغاز سال میلادی تاکنون بیش از یک میلیارد دلار است؛ به گونه ای که نتانیاهو گفت: گمان نمی کردم که روزی برسد که با کشور های حاشیه خلیج فارس در سطح سیاسی، امنیتی و اقتصادی تا این حد روابطمان عادی شود.

شیخ قاووق تاکید کرد: عادی سازی روابط کشور های حاشیه خلیج فارس با اسرائیل این جرأت را به ترامپ داده که تصمیم به انتقال سفارت آمریکا را به قدس بگیرد و مسئله فلسطین را از جدول مذاکرات حذف و حمایت مالی از آژانس آنروا را لغو کند.

نتانیاهو می خواهد صدها هزار فلسطینی را از سرزمین اشغالی اخراج کند

وی در پایان گفت: امت امروز در مقابل فاجعه جدید و خطر مهاجرت دوباره ملت فلسطین رو به رو است. هنوز سخنی از موعد بازگشت آوارگان فلسطینی از سوریه، لبنان و اردن به سرزمین خود گفته نشده که نتانیاهو از اخراج صدها هزار نفر فلسطینی از سرزمین های اشغالی سخن می گوید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha