سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
علی لاریجانی

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متناسب با چرخه اقتصادی در کشور برنامه ریزی نشده است، گفت: کشور گران اداره می شود و هر چیزی جای خود خرج نمی شود، و با توجه به اینکه متناسب با چرخه اقتصاد برنامه ریزی نمی شود با مشکلات جدی رو به رو هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز، علی لاریجانی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان استهبان، با اشاره به اینکه باید بیشتر از ظرفیت های شهرستان استهبان استفاده کرد، اظهار داشت: ظرفیت های مطلوبی در این شهرستان وجود دارد که با استفاده از آنان می توان در زمینه های مختلف موفق عمل کرد.

وی به مشکلات کم آبی در کشور اشاره کرد و افزود: باید برای حل این مشکل به ویژه در مناطق مرکزی ایران چاره ای اندیشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی مدیریت تقاضا در آب را امری جدی دانست و تاکید کرد: باید در موضوع کشاورزی از سیستم آبیاری تحت فشار و کشت گلخانه ای استفاده کرد.

وی ادامه داد: استفاده از صندوق توسعه ملی برای توسعه آبیاری نوین و تحت فشار با اجازه مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

لاریجانی با بیان اینکه باید در مصرف آب در بخش کشاورزی مدیریت کرد، تصریح کرد: ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود، به همین دلیل باید در این زمینه مدیریت کنیم تا دچار مشکل نشویم.

وی به مشکل اجرایی در بخش چرخه اقتصادی روستاها اشاره و عنوان کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای فعال شدن چرخه اقتصادی روستاها اختصاص یافته، اما بعد از گذشت یک سال فقط ۲۵ درصد تخصیص یافته است که این اشکال اجرایی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور باید جراحی شود، ابراز کرد: اکنون در شرایطی قرار گرفته این که هم فشار بین المللی و هم مشکلات داخلی فشار می آورد، از این رو وضعیت کشور از نظر اقتصادی باید جراحی شود، همچنین اگر در این بخش مشکلات درونی را حل کنیم برترین از مشکلات خارجی حل می شود.

وی با بیان اینکه متناسب با چرخه اقتصادی در کشور برنامه ریزی نشده، خاطرنشان کرد: کشور گران اداره می شود و هر چیزی جای خود خرج نمی شود، و با توجه به اینکه متناسب با چرخه اقتصاد برنامه ریزی نمی شود، با مشکلات جدی رو به رو هستیم و فراهم کردن زمینه سرمایه گزاری مشکلات کشور را می تواند حل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha