سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 461341
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم امروزدر جمع خبرنگاران

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم گفت: ۸۰ مبلغ عاشورایی در ایام دهه اول محرم به نقاط مختلف استان اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم امروزدر جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در قم، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در ماه محرم و صفر ویژه برنامه بصیرت عاشورایی را با محوریت بقاع مبترکه و امامزادگان واجب التعظیم برگزار می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم، با اشاره به برگزاری این طرح افزود: طرح بصیرت عاشورایی در 44امامزاده واجب التعظیم برگزار می‌شود و ویژه برنامه‌های لبیک یا حسین در روز دوم محرم همزمان با ورود کاروان امام حسین به کربلا در 4امامزاده برگزار میشود و برنامه شاخص لبیک در امامزاده شاه ابراهیم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم در امامزاده ابراهیم قم و امامزاده ابراهیم دستجرد برگزار می شود، ویژه برنامه «احلی من العسل» ویژه نوجوانان و جوانان در امامزاده احمد  و جعفر شهید(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم  عنوان کرد: طرح بزرگ رهروان زینبی در روز 12محرم با حضور خواهران در امام زاده سید علی و سید معصوم برگزار می شود؛ اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز سالار شهیدان در همه امامزادگان از دیگر برنامه های بصیرت عاشورایی است.

وی گفت: در همین راستا 9خیمه معرفت در جوار امامزادگان برگزار شود و غرفه های تخصصی برنامه های متنوع ارائه کنند و برنامه های عمومی شاخص نیز هر شب در امامزادگان شاخص برگزار خواهد شد؛ برپایی ایستگاه صلواتی و اطعام عزاداران، تعزیه خوانی، برپایی مباحث نمایشگاهی و تجمع هیئات در جوار امامزادگان از دیگر برنامه هایی است که اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم تصریح کرد: اوقاف استان قم در اعزام مبلغ در ایام مختلف رتبه اول را کسب کرده است و در دهه اول محرم امسال، 80مبلغ اعزام می‌شوند.

حسینی مقدم بیان کرد: طرح بصیرت عاشورایی، برپایی موکب برای زائرین سید الشهدا در ایام اربعین در شهر قم در مرز مهران و سطح شهر قم و مشارکت فعال در پذیرایی از زائران از اقدامات اوقاف قم است.

وی گفت: در 22شهریور ماه تعداد 90واحد اقامتی، تجاری، مسکونی و خدماتی و طرحهای مختلف عمرانی دیگر که از جمله آن تصحیح و ساماندهی قبور امامزادگان است در مساحت 30هزار متر مربع به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم یادآورشد: ویژه برنامه اقتصاد مقاومتی، امامزادگان و موقوفات در 22شهریور در امامزاده شاه جمال برگزار می شود.

وی گفت: در همین راستا دومین مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در امامزاده عبدالله قلعه چم افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha