سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دفاع از خون شهداء، نظام اسلامی و ولایت فقیه، جزء لاینفک مراسمات ماه محرم است گفت: دشمنان دین خدا همواره به دنبال خاموش کردن نور خدا هستند؛ اما وعده الهی، نابودی جبهه کفر و شرک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی امروز در مراسم برافراشتن پرچم عزای ماه محرم در دانشگاه ادیان و مذاهب، با تسلیت  فرا رسیدن ایام حزن و اندوه اهل بیت علیهم السلام، گفت: شرط خوشحالی امام حسین علیه السلام از مسئولان نظام، اثبات قدرت و توانایی جمهوری اسلامی ایران در اداره صحیح جامعه و برون رفت از مشکلات است.

خاموش نمودن نور خدا، آرزوی همیشگی دشمنان دین خدا

 عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: خداوند متعال در قرآن کریم از یک جریان جدی، مستمر، پیوسته و ضد الهی خبر می دهد که همواره این جریان در تلاش است تا نور خدا را خاموش نماید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم ادامه داد: مشیت الهی در برابر این جریان جهنمی بر این تعلق گرفته که هیچگاه به خواسته های خود نرسند و همواره ناکام و شکست خورده باشند. «یيُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ...» نور خدا، دین خدا و اهل بیت علیهم السلام هستند. این مضمون که با اختلافی اندک در آیات 32 سوره توبه و 8 سوره صف تکرار شده است، از جهات مختلف قابل توجه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی افزود: از جمله اینکه اراده جدی برای خاموش کردن نور خدا با ابزاری به نام «افواه» نام برده شده؛ استفاده بنده از کلمه افواه این است که دشمنان دین خدا از دهان و زبان برای ضربه زدن به اسلام استفاده می کنند و افواه جنبه نمادین و رمزگونه ای است که ما امروز از آن تعبیر به جنگ رسانه ای، تبلیغاتی، نرم و روانی می کنیم. همین شبکه های شبانه روزی فراگیری که دائم در حال ابراز دشمنی با خدا و دین حق هستند.

 

فراگیری نور الهی، وعده خداوند متعال

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان به درستی تشخیص داده اند که راه دشمنی با دین خدا باید به شکل جنگ تبلیغاتی باشد نه سخت افزاری. اما خداوند متعال خبر صدق و به نوعی وعده داده است که این جریان به ثمر نخواهد رسید و سرانجام این نور الهی است که فراگیر خواهد شد.

وی افزود: اینکه دشمنان اسلام با تمام قوا و در تمام مراتب دست به دست هم دادند تا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را به شهادت برسانند، برای دستیابی به همین آرزوی خاموش نمودن نور خدا بود، در حالیکه همان پیروزی ظاهری شان موجب شد که الی یوم القیامه مورد لعن همه آزادگان عالم قرار بگیرند و امام حسین علیه السلام نیز الگوی کاملی برای همه بشریت در طول دوران ها لقب بگیرند.

 

ولایت فقیه و مرجعیت، شمه ای از نور خدا

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اما ما در زیارتنامه امام حسین علیه السلام در شب نیمه شعبان می خوانیم که «أَشْهَدُ أَنَّکَ نُورُ اللَّهِ الَّذِی لَمْ یُطْفَأْ وَ لاَ یُطْفَأُ أَبَداً». امروز نیز تمامی کفر به پا خواسته و در برابر تمامی ایمان صف آرایی نموده تا به خیال خود نور خدا را خاموش کند اما حوزه های علمیه، مجموعه فقاهتی ناب شیعه، مرجعیت و در راس آن ولایت فقیه، شمه ای از همان نور الهی است که دشمن هر چقدر هم برای خاموشی اش دست و پا بزند، موفق نخواهد شد، چون تضمینی همانند خون پاک علما و شهدای والامقام برای این نظام وجود دارد.

وی افزود: ما باید از فرصت نورانی و بزرگ مجالس اباعبدالله الحسین علیه السلام و اجتماعات پر شکوه ماه محرم استفاده نموده و به باور های درست دینی مردم و خصوصا جونان تعمق ببخشیم.

 

نهضت عاشورا، سیاست الهی ایستادگی در برابر ظلم

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهار داشت: حال از گوشه و کنار شنیده می شود که عده ای می گویند نباید در چنین مجالسی به مباحث سیاسی پرداخته شود! شاید بشود گفت انگیزه بیان این سخنان درست بوده، اما هدف دشمن هم همین است که مجالس عزاداری ماه محرم خالی از سخنان و تحلیل های سیاسی و دفاع از نظام اسلامی باشد.

وی افزود: البته باید از افراط و تفریط خودداری کرده و افراد بی کفایت و نااهل را از مسئولیت امور تبلیغی عزل نمود. مگر نهضت عاشورا چیزی به غیر از سیاست آسمانی ایستادگی در برابر ظلم است؟ ندای الهی هیهات مناالذله شعار جاری و همیشه زنده نهضت عاشورا است و دفاع از خون شهدا، نظام اسلامی و ولایت فقیه، جزء لاینفک مراسمات ماه محرم است.

 

شرط خوشحالی امام حسین علیه السلام از مسئولان نظام

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با خطاب قرار دادن مسئولان کشور گفت: بنده با استفاده از همین فرصت از همه مسئولان جمهوری اسلامی ایران درخواست می کنم که همسو با مردم بزرگ و نجیب ایران اسلامی با حرکت در پشت سر مقام معظم رهبری همت مضاعفی نموده و ثابت کنند این نظام بعد از چهل سال هنوز هم کارآمدی کافی برای اداره امورات جامعه و توانایی کامل برای رشد و ترقی را دارد و ان شاءالله با عبور از این دوره سخت معیشتی، توانمندی و قدرت نظام اسلامی را به نمایش بگذارند که مطمئنا مهمترین سبب خوشحالی امام حسین علیه السلام به همین ترتیب فراهم خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha